۱۳ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85342539
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مسئولان با الگو گرفتن از حضرت فاطمه (س) بصیر و صریح باشند

رشت - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) الگوی ارزشمند بشریت است، گفت: ما مسئولان در عرصه های مختلف باید با رعایت تقوای الهی و الگو گرفتن از بزرگ بانوی اسلام بصیر، شجاع و صریح باشیم.

به گزارش ایرنا، محمد جلائی روز چهارشنبه در کنگره بانوان تاثیرگذار در استانداری گیلان همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: این بزرگ بانوی بزرگوار در عمر با ارزش و کوتاه خود الگویی بی‌نظیر از ولایت‌مداری و نیز پیشتاز شناخت و پیروی از امام عصر خود بود.

وی عنوان کرد: مقام و جایگاه زن از نظر جامعه توحیدی در مقابل جامعه مادی غرب ۲ اختلاف اساسی دارد که موجب نزاع میان جهان ۲ قطبی کفر و ایمان است، مقامی که برای زنان در جهان غرب ارائه شده مبتنی بر نگاه سود جویی و لذت جویی است اما در جهان اسلام این نقش و جایگاه در مقام همسری و مادری دیده می شود.

وی تصریح کرد: نگاه اسلام به مباحث مربوط به مرد و زن غیر رقابتی است و زن و مرد را مکمل یکدیگر می‌داند.

معاون استاندار گیلان عنوان کرد: معارف دین مبین اسلام بهترین راهکار عملی برای زنان مسلمان جهت پاسخگویی به چالش‌های غربی در حوزه زنان است و حضرت فاطمه (س) بهترین الگو در جامعه انقلابی - اسلامی ایران است.

وی با تأکید بر نقش پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی، علمی و فرهنگی بعد از انقلاب در راستای توسعه کشور گفت: تمامی این پیشرفت‌ها با رعایت ارزش‌های اسلامی محقق شده است.

جلائی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) در مرتبه انبیاء و ائمه (ع) قرار دارد و امامت و ولایت از دامان این بانوی عظیم الشان به جهانیان هدیه داده شد تا برای ما نمونه و الگویی کامل از بشریت ارائه دهند آنگونه که ائمه (ع) فرمودند ما الگوی بشریت و مادرمان الگوی ماست و این الگو تا به امروز هم تجلی یافته که نمود آن امام راحل است.

وی با اشاره به اینکه زندگی و سیره حضرت فاطمه (س) سه درس بزرگ و ویژگی ارزنده دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: آن حضرت در زمانی که بزرگترین محنت ها را متحمل شدند بیشترین حمایتها را از بزرگترین انسانهای عصر یعنی پیامبر عظیم الشان اسلام و امیرالمومنین علی(ع) داشتند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اضافه کرد: حضرت فاطمه (س) در دورانی که غفلت ها و سختی های دورانشان را تحمل می کردند مسیر ولایت و امامت را هموار نمودند و این پیام ارزنده آن بانوی بزرگوار به شهدای ما هم که الگویشان ائمه (ع) بودند نیز رسید و ما اکنون خود را ملزم به تبعیت از این الگوی والا می‌دانیم.

وی با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) در سه ویژگی ایثار به معنای واقعی، اطاعت از خدا و عبادت الگویی تمام است، افزود: تمام مشکلاتی که امروز در میدان خدمت به جامعه و مردم می بینیمه ناشی از آن است که ما به عنوان مسئول از این سه درس و سرفصل بهره برداری لازم و کافی نکرده ایم.

در این کنگره از ۱۴ بانوی تاثیر گذار گیلان در عرصه مقاومت و ایثار تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha