آرادان با ظرفیت گردشگری منحصر به فرد در انتظار سرمایه‌گذران است + فیلم

سمنان - ایرنا - سرپرست فرمانداری آرادان گفت: وجود ۲۷ اثر تاریخی و همجواری با کوهستان و کویر، ظرفیتی ارزشمند برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذار در این شهرستان است.

محمود قدرتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سابقه تاریخی آرادان به دوره ساسانیان برمی‌گردد و این ظرفیت فرصتی برای رونق گردشگری و بهبود معیشت اهالی این دیار است.

وی بیان کرد: شمال آرادان بخش رامه کوهستانی و از جاذبه‌های طبیعی این شهرستان محسوب می‌شود، اما یکی از مشکلات مهم در این بخش زیرساخت‌ها از جمله راه است که در دولت سیزدهم اعتبارات خوبی در این زمینه در نظر گرفته شده است.

این مسوول اضافه کرد: طرح تعریض محور آرادان به سمت روستای رامه و قالی‌باف، تقویت زیرساخت برق، مخابرات و فیبرنوری در این شهرستان در دولت سیزدهم در حال انجام است.

سرپرست فرمانداری آرادان گفت: امسال گازرسانی به روستای چارطاق این شهرستان با وجود صعب العبور بودن، به همت دولت سیزدهم در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: آرادان از جنوب با کویر همسایه است و بخشی از پارک ملی کویر در این شهرستان قرار دارد که نامه‌نگاری‌هایی انجام شده تا بتوان با تامین زیرساخت مناسب از جمله جاده و رفع محدودیت، امکان ورود به این پارک از محدوده آرادان به منظور رونق گردشگری فراهم شود.

قدرتی تصریح کرد: تماشای حیات‌وحش، کویر و زیست تک‌سم علف‌خوار یعنی گورخر آسیایی از جمله جاذبه‌های پارک ملی کویر است که اگر زیرساخت‌های مختلف از جمله راه تامین شود، می‌توان به رونق گردشگری در این بخش امیدوار بود.

وی ادامه داد: آرادان به همراه گرمسار ۲ شهرستان غربی استان سمنان در همسایگی تهران هستند که به دلیل برخورداری از رودخانه حبله‌رود و رودهای فصلی و همچنین آب‌وهوای جلگه‌ای، دارای زمین‌های حاصلخیزی است، اما طی این سال‌ها به دلیل کاهش بارندگی و کم‌آبی، کشاورزی به مخاطره افتاده، که رونق گردشگری می‌تواند کمک‌کننده در رونق این شهرستان باشد.

سرپرست فرمانداری آرادان با اشاره به وجود اقامتگاه‌های بومگردی و فراهم بودن زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان، گفت: گردشگران از استان‌های مازندران و تهران روزهای تعطیل مهمان این شهرستان هستند.

قدرتی خاطر نشان کرد: شهرستان آرادان دارای ۲۲ روستا است و گردشگران با حضور در این منطقه می‌توانند به تماشای منظره‌های باغی و روستایی بپردازند.

آرادان در غرب استان سمنان دارای رونق کشاورزی به ویژه از نوع گلخانه‌ای است و به نوعی قطب دامپروری نیز محسوب می شود. سابقه تاریخی این منطقه به دوره ساسانیان بازمی‌گردد و رونق کشاورزی از دیرباز باعث شد که اولین تعاونی روستایی ایران در روستای داورآباد شهرستان آرادان ثبت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha