فرماندار گرمسار: نقش رسانه‌ها در انتخابات گره‌گشایی و روشنگری است + فیلم

سمنان - ایرنا - فرماندار گرمسار با تاکید بر لزوم چهار اصل مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در برگزاری انتخابات گفت: رسانه‌ها برای انتخابات حداکثری از طریق جهاد تبیین با گره‌گشایی از مسایل، روشنگری و دعوت به مشارکت نقش محوری دارند.

رضا خانی روز یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در استان سمنان با قدردانی از این مجموعه برای رعایت اصول و رسالت خبرنگاری در سطوح بالا، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب بارها در خصوص جهاد تبیین و افزایش آگاهی تأکید کردند و حضرت علی(ع) نیز در نهج البلاغه به این موضوع سفارش داشتند.

وی با بیان اینکه تبیین خدمات دولت و نظام در راستای آگاهی‌بخشی به مردم باید انجام شود، افزود: رسانه ها و خبرنگاران بهترین گزینه برای انجام این رسالت مهم هستند و پل ارتباطی بسیار خوبی بین مردم و مسئولان باشند.

فرماندار گرمسار گفت: در عین حال مسئولان نیز باید مردمی باشند و خبرنگاران نیز بازوی کمکی مسئولان در ارسال دقیق و درست اخبار به جامعه هستند و رسانه ها در حوزه جهاد تبیین و تحقق چهار راهبرد مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت در انتخابات که از سوی رهبر معظم انقلاب سفارش شده، نقش محوری دارند.

وی امیدآفرینی را از دیگر رسالت های خطیر رسانه‌ها در جامعه امروزی برشمرد و خاطرنشان کرد: برای هر صندلی مسوولیت تعداد افراد زیادی پیش از انقلاب تا کنون شهید شدند و امروز همه در قبال آنان مسئول هستیم تا در حفظ و حراست از این انقلاب تلاش کنیم و خبرنگاران نیز بهترین افرادی هستند که می‌توانند در جهت انعکاس صحیح اخبار و بیان واقعیت ها اقدام کنند.

خانی اضافه کرد: جهاد تبیین، امیدآفرینی و افزایش مشارکت در انتخابات هدف‌گذاری شده که برای تحقق آن سفیرانی انتخاب شدند که در جهت تحقق هدف نهایی یعنی افزایش مشارکت مردم در انتخابات تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا، صلاحیت ۱۱۱ داوطلب انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۵۲ داوطلب چهار حوزه انتخابیه استان سمنان معادل بیش از ۴۴ درصد با اعلام ستاد انتخابات استان مورد تایید هیات نظارت مرکزی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۲۵۲ داوطلب ثبت‌نام قطعی در استان ۹ نفر از داوطلبان ورود به مجلس شورای اسلامی احراز صلاحیت نشدند و ۳۷ نفر از ثبت نام‌کنندگان نیز مدارک پرونده خود را تکمیل نکردند و پرونده ۲۲۹ نفر از این افراد در هیات‌های نظارت مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد، صلاحیت ۱۱۱ نفر تایید و صلاحیت ۷۲ نفر نیز رد شد.

از مجموع ۲۵۲ داوطلب که در چهار حوزه‌ انتخابیه استان سمنان نام‌نویسی کردند، ۶ نفر قبل از بررسی صلاحیت‌ها از ادامه روند نامزدی انصراف دادند.

۶۹ شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای برگزاری انتخابات اسفندماه در حوزه انتخابیه گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان ساماندهی شد.

گرمسار غربی‌ترین شهرستان استان سمنان با جمعیت ۸۰ هزار نفری قطب اقتصاد و صنعت این استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha