گرمسار و آرادان سمنان در تکاپوی برگزاری انتخابات پرشور/اصلی بی طرفی الگو باشد

سمنان - ایرنا - نشست مشترک ستاد انتخابات استان سمنان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات برگزار و در این نشست بر برگزاری پرشور انتخاب و اصل بی طرفی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

در همین راستا رییس ستاد انتخابات استان سمنان در نشست مشترک ستاد انتخابات استان سمنان و شهرستان‌های گرمسار و آرادان گفت: مُر قانون در انجام امور و اقدامات انتخاباتی در همه شهرستان‌های استان مورد توجه باشد.

احمد ریواده افزود: اصل بی‌طرفی، سلامت و امنیت انتخابات، الگوی همه عوامل برگزاری انتخابات باشد.

گرمسار و آرادان سمنان در تکاپوی برگزاری انتخابات پرشور/اصلی بی طرفی الگو باشد

وی اضافه کرد: فاصله‌ای بین ستاد انتخابات استان سمنان و دفتر هیات نظارت بر انتخابات وجود ندارد و همه اقدامات با همدلی و طبق قانون انجام می شود.

ریواده تصریح کرد: ظرفیت‌های تبلیغاتی در راستای ماده ۸۱ قانون انتخابات در اختیار ستاد قرار داده شود تا با اجرای آن مشارکت مردم افزایش یابد.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان تاکید کرد: با توجه به زمان باقی مانده تا انتخابات با همکاری و تلاش شرکت مخابرات استان و شهرستان‌ها، نقاطی که در حوزه پایداری ارتباط با مشکل مواجه هستند مشخص و برطرف شود.

امکان افزایش ۱۰درصدی شعبه‌های اخذ رای در شهرستان‌ها

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: شهرستان‌ها می‌توانند تعداد شعبه‌های برگزاری انتخابات را ۱۰ درصد بر اساس میزان مشارکت افزایش دهند.

حسین شجاعی افزود: کمبودهای احتمالی و موارد دیگر مربوط به برگزاری انتخابات در همه حوزه ها در قالب فهرستی تهیه و برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: آمار تایید و عدم تایید صلاحیت‌ها توسط عوامل اجرایی بر اساس اصل بی طرفی انجام و در مدت زمان سه ماه مانده به انتخابات، تعرفه ها مشخص و آماده شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان اظهار کرد: کمیته‌های سیاسی و اطلاع رسانی نقش مستقیم و موثری بر افزایش مشارکت مردم دارند و باید در این زمینه اقدام موثر داشته باشند.

وی تصریح کرد: طبق قانون جدید انتخابات، مردم‌ می توانند با ارایه مدارک شناسایی چون گذرنامه، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی، رای خود را به صندوق‌های رای بیندازند و کمیته اطلاع رسانی نیز لازم است با همکاری نشریات،خبرنگاران و کانال های پر مخاطب فضای مجازی این موضوع را به اطلاع عموم مردم برساند.

به گفته شجاعی، اعضای ستاد انتخابات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان‌ها برای تبیین روند انتخابات و حضور پرشورمردم‌ در رای‌گیری برگزاری نشست‌های خبری را در برنامه داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان گفت: درحوزه سلامت و امنیت با توجه به هوشیاری و بصیرت مردم و اقدامات دستگاه‌های امنیتی با مشکلی مواجه نیستیم.

گرمسار و آرادان سمنان در تکاپوی برگزاری انتخابات پرشور/اصلی بی طرفی الگو باشد

برنامه‌ریزی فعالیت ۷۰ شعبه اخذ رای در گرمسار

فرماندار گرمسار گفت: حدود ۷۰ شعبه انتخاباتی در شهرستان گرمسار برای حضور مردم در پای صندوق های رای پیش بینی شده است.

رضا خانی بیان کرد: تمام اقدامات برگزاری انتخابات طبق فرآیندها و جدول زمانبندی اعلام شده از سوی وزارت کشور انجام شده است و هیچ مشکلی در حوزه برگزاری انتخابات در این شهرستان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان گرمسار به دنبال ایجاد سلامت، امنیت و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیشرو هستند.

فرماندار گرمسار گفت: اقدامات تبلیغاتی برای ترغیب مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات مورد توجه است.

آرادان مهیا برای برگزاری انتخابات

سرپرست فرمانداری شهرستان آرادان گفت: طبق جدول زمانبندی، فرآیندهای انتخاباتی انجام شده است و هیج دغدعه ای در شهرستان آرادان در حوزه برگزاری انتخابات وجود ندارد.

محمود قدرتی افزود: جلسات ستاد انتخابات در حوزه شهرستان آرادان به صورت مداوم‌ برگزار و ۸۰ درصد مصوبات نیز تاکنون اجرا شده است.

وی بیان کرد: حدود ۲۷ شعبه در شهرستان آرادان با تمام امکانات پیش بینی شده است تا مردم همیشه در صحنه بدون هیچ مانعی در روز یازدهم اسفند سالجاری در پای صندوق های رای حضور به هم رسانند.

سرپرست فرمانداری آرادان اضافه کرد: در حوزه مشارکت و تبلیغات محیطی، اقدامات خوبی در این شهرستان برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان ۴۶۱ نفر ثبت نام‌کردند که این تعداد ۲۵۲ نفر به مرحله ثبت نام‌نهایی رسیدند، از کل تعداد ثبت نام کنندگان نهایی، ۱۹۸ نفر تایید صلاحیت شدند و صلاحیت ۳۶ نفر نیز تایید نشد، همچنین ۱۲ نفر عدم احراز صلاحیت و ۶ نفر انصرافی ثبت شد.

۸۰ درصد ثبت نام‌کنندگان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان سمنان تایید صلاحیت شدند.

فعالیت۷۴۲ شعبه اخذ رای برای استان سمنان در روز انتخابات برنامه‌ریزی شده است و در مجموع ۱۵ حوزه انتخابیه در این استان در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی شد که چهار حوزه انتخابیه اصلی و ۱۱ حوزه فرعی،‌ بخشداری های مستقل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha