۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85354768
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

سه هکتار زمین کشاورزی گرمسار با رفع تصرف به چرخه تولید بازگشت

سمنان - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی گرمسار گفت: ۳۰ هزارمترمربع زمین کشاورزی، پس از رفع تصرف و تخریب بناهای غیرمجاز، به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی جورابلو روز دوشنبه به رسانه‌ها افزود: این عملیات با حکم قضایی انجام شد و این اراضی به چرخه تولید بازگشت.

وی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، با ورود قانونی دستگاه قضائی شهرستان گرمسار، ۱۶ مورد از بناهای غیرمجاز قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار بیان کرد: در این عملیات بیش از ۳۰ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی روستای ناروهه و منطقه مجاور باغ همایون از توابع بخش مرکزی این شهرستان آزادسازی شد.

وی گفت: بناهای غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بود که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی و امور اراضی کشاورزی و یگان امداد نیروی انتظامی گرمسار قلع و قمع شد.

سه هکتار زمین کشاورزی گرمسار با رفع تصرف به چرخه تولید بازگشت

وی خاطرنشان کرد: اگر بهره‌برداران، مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغی که به‌صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز از کمیسیون مربوطه به تغییر کاربری اقدام کنند، علاوه بر قلع ‌وقمع بنا، به پرداخت جزای نقدی محکوم می شوند.

مدیر جهاد کشاورزی گرمسار اضافه کرد: بهره‌برداران، مالکان یا متصرفان اراضی زراعی و باغی در صورت تکرار جرم به مجازات حبس محکوم می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

تولید انواع محصولات کشاورزی شامل زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان استان سمنان با ۵۳ هزار بهره‌بردار، سالانه بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن است که بخش عمده‌ای از این تولیدات مازاد بر نیاز مردم استان سمنان محسوب می‌شود.

تولیدات بخش زراعی استان سمنان سالانه ۹۲۰ هزار تن، تولیدات محصولات باغی سالانه ۴۸۰ هزار تن است و سالانه بیش از ۲۹۰ هزار تن نیز انواع محصولات دامی در استان سمنان تولید می‌شود.

از کل گستره بخش کشاورزی استان سمنان ۸۷ هزار هکتار بخش زراعی، ۷۰ هزار هکتار باغ و ۴۰ هزار هکتار آیش است.

بیش از ۵۰ درصد از گستره استان سمنان به میزان پنج و ۲ دهم میلیون هکتار نواحی بیابانی است و ۳۵۰ هزار هکتار را جنگل و سه و هشت دهم میلیون هکتار را مرتع شامل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha