استاندار سمنان: ایجاد زیرساخت‌های تامین انرژی در شهر جدید ایوانکی پیگیری شود

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان با اشاره به روند احداث شهر جدید ایوانکی در  غرب این استان، گفت: مشکلات تامین انرژی آب، گاز و سوخت‌رسانی به این شهر جدید پیگیری و برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان سمنان در شهر جدید ایوانکی در شهرستان گرمسار، با اشاره به اینکه بحث الحاق زمین به شهر جدید ایوانکی و مشکلات آن به سرعت پیگیری و رفع می‌شود، گفت: مشکلات آب‌رسانی و گازرسانی نیز باید توسط بخشدار و پیمانکاران طرح پیگیری و رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه رفع مشکلات آب‌رسانی به طرح شهر جدید ایوانکی توسط پیمانکاران پیگیری شود، افزود: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد.

استاندار سمنان اضافه کرد: طرح ورودی شهر ایوانکی به سازمان ایمنی راه ها ارائه شود تا در مورد آن تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات مطرح شده در حوزه ایوانکی بیان کرد: برخی مسائل مطرح شده فنی است که مشکلات در این خصوص قابل رفع است و همه دستگاه های اجرایی برای رفع موانع موجود در مسیر اجرای نهضت ملی مسکن باید تعامل و همکاری های لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به پیشرفت مطلوب طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان سمنان، بیان کرد: سمنان رتبه دوم بعد از استان خراسان جنوبی را در اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور دارد.

استاندار سمنان: ایجاد زیرساخت‌های تامین انرژی در شهر جدید ایوانکی پیگیری شود

هاشمی ابراز کرد: استان خراسان جنوبی با ۷۱ درصد و استان سمنان با ۶۶ درصد، جزو استان‌های پیش‌رو هستند و حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در دست احداث است.

استاندار سمنان با بیان اینکه چهار مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان، اداره کل راه و شهرسازی شرق استان، شهر جدید ایوانکی و اداره کل بنیاد مسکن، متولی ساخت مسکن در استان هستند، یادآور شد: یکی از مجموعه های حائز اهمیت در این میان شهر جدید ایوانکی است.

وی با اشاره به تاکید آیت الله رئیسی رییس جمهور برای اجرای دقیق مصوبات شورای عالی مسکن در استان‌ها خاطرنشان کرد: هیچ عذری برای تاخیر در اجرای طرح‌های مسکن پذیرفته نمی‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۲ بانک مسکن و ملی به عنوان بانک‌های عامل برای اجرای نهضت ملی مسکن و پرداخت تسهیلات انتخاب شدند، افزود: تعامل مدیران بانک ها و پرداخت به موقع تسهیلات از دیگر مسائلی است که در این راستا پیگیری می شود.

۳۰ هزار واحد مسکونی جدید در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید ایوانکی در شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان در حال ساخت است و در این نشست در زمینه تامین زیرساخت‌های انرژی آب و گاز و میزان پیشرفت طرح و موانع آن مباحثی مطرح شد.

محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، رضا خانی فرماندار گرمسار و بخشدار ایوانکی در این نشست حضور داشتند.

ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهر جدید ایوانکی و ۳۰ هزار واحد توسط راه و شهرسازی در ۲۰ شهر استان سمنان طی چهار سال هدف‌گذاری شد.

جذب ۱۴۰ هزار میلیارد ریال 

استاندار سمنان گفت: ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار عمرانی و تسهیلات بانکی از محل مصوبات سفر آیت الله رئیسی رییس جمهور جذب شد.

 هاشمی همچنین در نشست تبیینی در جمع طلاب گرمسار در شهرداری، افزود: در حوزه اقتصادی بعد از استان هرمزگان و خوزستان که دارای ظرفیت‌های بندری و دریایی هستند، سمنان رتبه سوم رشد اقتصادی را در کشور کسب کرد.

وی بیان کرد: نرخ اشتغال در استان سمنان بعد از گذشت ۱۸ سال اکنون به پنج و هفت دهم درصد رسید، در حالی که در طی فعالیت دولت سیزدهم ، حتی یک واحد صنعتی در ۱۹ شهرک صنعتی استان نیز تعطیل نشده است.

استاندار سمنان از راه اندازی مجدد و بازگشت به چرخه تولید بیش از ۱۶۰ واحد صنعتی راکد در استان در طول دولت سیزدهم خبر داد و گفت: تاکنون ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به متقاضیان پرداخت شد و استان سمنان در این شاخص رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری و رفع مشکلات آب رسانی به غرب استان سمنان خاطرنشان کرد: ۳۵ هزار بهره بردار کشاورزی در گرمسار و آرادان وجود دارند که تامین آب مورد نیاز آنان حیاتی است.

هاشمی با اشاره به میانگین نرخ تورم در کشور خاطرنشان کرد: استان سمنان در زمره استان های ارزان کشور قرار دارد و در این شاخص نیز رتبه سوم را کسب کرده است.

وی به چهار راهبرد اساسی و مورد تأکید مقام معظم رهبری در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت، چهار راهبرد اساسی در انتخابات در دستور کار قرار گرفته است و مشارکت حداکثری مهم ترین رویکرد ستاد برگزاری انتخابات خواهد بود. 

استاندار سمنان با بیان اینکه ۴۶۱ نفر در استان برای داوطلبی در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند، افزود: ۲۵۲ نفر ثبت نام نهایی انجام دادند که صلاحیت ۱۹۸ نفر در هیات اجرایی و ۱۱۱ نفر در هیات نظارت تایید شد.

نگاهی به آمار انتخابات در استان سمنان

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۶۷۹ شعبه اخذ رای در استان پیش‌بینی شده است که از این تعداد ۴۷۶ شعبه شهری و ۲۰۳ روستایی و ۱۴۲ تعداد شعبه سیار و ۵۳۷ شعبه ثابت محسوب می شود.

 دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مجموع ۲۵۲ متقاضی داوطلبی در چهار حوزه انتخابیه استان سمنان معادل بیش از ۴۴ درصد با اعلام ستاد انتخابات استان مورد تایید هیات نظارت مرکزی قرار گرفته است.

۱۹۸ نفر از ۲۵۲ داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه این استان توسط هیات اجرایی انتخابات تایید صلاحیت شده بودند و به بیانی دیگر ۸۰ درصد از داوطلبان ثبت‌نام کننده در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه استان سمنان توسط هیات اجرایی تایید صلاحیت شدند که از این تعداد ۱۷۲ نفر(۸۷ درصد) مرد و ۲۶ نفر(۱۳ درصد) زن هستند.

داوطلبانی که صلاحیت آنان تایید یا احراز نشده است، از هفدهم تا نوزدهم دی ماه فرصت داشتند اعتراض خود را بر اساس جدول زمان‌بندی فرایند اجرایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ارایه کنند.

این بررسی‌ها نیز یک ماه توسط شورای نگهبان کشور ادامه خواهد داشت و در نهایت، نوزدهم بهمن ماه نتایج قطعی توسط شورای نگهبان ارایه خواهد شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازدهم اسفند ۱۴۰۲ برگزار می شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت و دارای چهار کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است.

۶۵ نفر از نامزدان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه استان سمنان دارای سن بین ۳۰ تا ۴۰ سال، ۷۰ نفر بین ۴۱ تا ۵۰ سال، ۴۲ نفر بین ۵۱ تا ۶۰ سال و ۲۱ نفر بین ۶۱ تا ۷۰ سال سن دارند.

حوزه انتخابیه استان سمنان شامل شهرستان‌های سمنان، سرخه و مهدیشهر دارای یک کرسی، حوزه انتخابیه شاهرود و میامی دارای یک کرسی حوزه انتخابیه دامغان دارای یک کرسی، و حوزه انتخابی گرمسار و آرادان دارای یک کرسی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha