۲۵ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85355121
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پاداش خوش‌مصرفی گاز به ۱۲۰ هزار مشترک در استان سمنان رسید

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: ۱۲۰ هزار مشترک در این استان از پاداش خوش‌مصرف‌بودن گاز بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید جواد حقیقت حسینی روز دوشنبه به رسانه‌ها افزود: فقط یک درصد از مشترکان گاز در استان سمنان پرمصرف محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مشترکان پرمصرف گاز طبق طبقه‌بندی به جای پرداخت ۴۱۰ ریال برای مصرف هر مترمکعب گاز باید مبلغ ۶۰ هزار ریال پرداخت کنند.

وی به اجرای طرح اختصاص پاداش به مشترکان کم‌مصرف گاز اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار مشترک گاز در استان سمنان در مجموع افزون بر ۱۹ میلیارد ریال پاداش صرفه‌جویی در قالب تخفیف مبلغ گازبهاء دریافت کردند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با اشاره به تداوم اجرای این طرح در زمستان امسال، اضافه کرد: مشترکان خانگی که تا ۱۵ اسفند حداقل ۱۰ تا ۳۵ درصد کاهش مصرف گاز نسبت به دوره زمانی پارسال داشته باشند، پنج برابر قیمت تمام‌شده گاز مصرفی پاداش می‌گیرند.

وی گفت: میزان مصرف گاز در بخش خانگی استان سمنان حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار متر مکعب است و مشترکان بر اساس اقلیم‌های آب و هوایی خیلی سرد تا خیلی گرم در ۱۲ پله مصرفی تقسیم‌بندی شدند.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان افزود: ۶۰ درصد مشترکان گاز استان در پله‌های مصرفی یک تا سه قرار دارند که الگو را رعایت کردند و ۳۹ درصد در پله‌های مصرفی چهار تا ۱۰ هستند که معادل یا بالاتر از الگو، گاز مصرف کردند.

۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان سمنان در حالی از نعمت گاز برخوردارند که میانگین کشوری این شاخص ۹۸ و نیم درصد است.

۹۱ درصد جمعیت روستایی استان سمنان از نعمت گاز بهره‌مند هستند، ۳۹۵ روستا در استان قابلیت گازرسانی دارند که از این تعداد ۲۹۵ روستا از نعمت گاز برخوردارند و توسعه گازرسانی در بخش روستایی در دستور کار است.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha