رسانه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی موثر عمل کنند

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در عصر ارتباطات بی‌بدیل است، گفت: رسانه‌ها باید در زمینه‌سازی و شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی موثر عمل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده روز چهارشنبه در آیین معرفی و تودیع مدیرکل صدا وسیمای مرکز خلیج‌فارس افزود: امروز سطح رسانه قطعا با ایجاد ارتباطی که با شبکه مقاومت صورت می‌گیرد و هم‌افزایی‌هایی که با جبهه مقاومت و رسانه جبهه مقاومت درپی داشت، این محدوده و شعاع گستره رسانه ملی نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جنگ غزه، یک جنگ رسانه‌ای است، بیان کرد: در جریان غزه تمام رسانه‌های بیگانه برای مقابله با جبهه مقاومت وارد میدان شدند؛ در زمانی که رقابت رسانه‌ای در سطوح جهانی در اوج خودش قرار گرفته است، ما نیز برای اینکه از این قافله عقب نمانیم قطعا نیازمند تقویت هرچه بیشتر رسانه ملی هستیم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اظهار کرد: اعتماد سرمایه بزرگی برای رسانه است، به هر میزانی که ما بتوانیم اعتماد مخاطبان خودمان را به سمت رسانه‌های داخلی و از جمله صدا و سیما جذب کنیم، موفق عمل کرده‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی‌زاده با اشاره به اینکه از طرفی بی‌اعتمادی از سوی رسانه ملی نیز، مردم را به سمت رسانه بیگانه می‌کشاند، اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس نیز باتوجه به جایگاهش در کنار کشورهای حوزه خلیج‌فارس، می‌تواند نقش خود را در عالی‌ترین سطح ایفا کند اما برای اینکه رسانه ملی مان را در تراز راه اسلامی و مطالبات اسلامی برسانیم نیازمند به تقویت آن به لحاظ کمی و کیفی هستیم.

وی اظهارامیدواری کرد: رسانه ملی، مفسری است که می‌تواند مفاهیم متفرقه و پراکنده را که ممکن است ذهن مردم را درگیر کند و مشکلاتی بوجود بیاورد، این‌ها را با یک تفسیر معنادار از قاب تلویزیون برایشان روشن کند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده همچنین بااشاره به اینکه رسانه ملی امروز با قوت، قدرت و صلابت در مقابل همه رسانه‌های بیگانه قرار گرفته است، تصریح کرد: نقش رسانه امروز در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی، بی‌بدیل بوده و به عنوان پیشانی حرکت تمدنی است.

راهبردهای دشمن طی ۲۰ سال گذشته با شکست مواجه شده است

معاون امور استان‌های صدا و سیما نیز در این آیین با اشاره به اینکه دشمن امروز حتی از زائران حاج قاسم هم کینه به دل دارد و می‌ترسد، گفت: آمریکا و استکبار جهانی طی ۲۰ سال گذشته، چندین راهبرد را دنبال کرده که همه این اهداف با ولایت مداری محض شهید سلیمانی و عمل به فرامین و تدابیر ولایت فقیه با شکست مواجه شده است.

حسن عابدینی بیان کرد: ایجاد اختلاف بین دولت و ملت و تغییر ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی، جنگ طائفی و به راه انداختن جنگ مذهبی گروه تروریستی و تکفیری داعش، تجزیه طلبی کشورهای منطقه و نابودی جبهه مقاومت از جمله برنامه‌های راهبردی دشمن در طول این سال‌ها بوده که ناکام مانده است.

وی اظهار کرد: دشمنان همچنین بدنبال این بودند که کمربند امنیتی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند اما اکنون ناامن‌ترین نقطه در دنیا، همین سرزمین‌های اشغالی است.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به شکل‌گیری بسیج در سطح جهان اسلام ادامه داد: این‌ها همه به برکت خون شهدا و حضور و حمایت معنوی جمهوری اسلامی است.

وی یادآورشد: بنابراین اگر امروز شما می‌بینید از غزه تا کرمان، دشمن صهیونیستی و زخم خوردگان حاج قاسم که صهیونیست‌ها، داعشی‌ها و استکبار جهانی در صدرش ایالات متحده آمریکا بر ضد این اندیشه بسیج شده‌اند به خاطر صدماتی است که از این اندیشه خورده‌اند.

عابدینی همچنین با اشاره به اینکه صدا و سیما از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره)، دانشگاه عمومی لقب گرفته است، یادآور شد: امروز رهبر معظم انقلاب نیز وظیفه‌ای دیگر را براین موضوع افزوده اند که صدا و سیما علاوه بر اینکه باید یک دانشگاه عمومی باشد باید یک قرارگاه هم باشد؛ قرارگاه پراکندن امید در جامعه و قرارگاهی که از همه ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی، نخبگانی و اقتصادی استفاده کند و این‌ها را به افکار عمومی منتقل کند.

وی گفت: جبهه فرهنگی انقلاب، مساجد، بسیج، نیروهای ارزشی و همه کسانی که در زمینه فرهنگ فعال هستند، امروز درب صدا وسیما بر روی روی تولیدات آن‌ها باز است و می‌طلبد که از این رسانه ملی در جهت رسیدن به اهدافشان استفاده کنند.

در این آیین محسن رئیسی به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس معرفی و از خدمات مهران جلایی مدیرکل سابق این اداره‌کل قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha