هفت هزار خانه هلال در سطح کشور راه اندازی شده است

زنجان - ایرنا - مدیرکل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور گفت: تاکنون بیش از هفت هزار خانه هلال در سه بخش روستایی، شهری و تخصصی راه اندازی شده است که فعالیت های علمی و پژوهشی لازم را انجام می دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا،‌ عباس احدپور روز چهارشنبه در جلسه مشترک با مدیریت بحران استانداری زنجان در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه های هلال استان، افزود: خانه های هلال محله محور و اجتماع محور و با هدف آموزش به روستائیان راه اندازی شده است.

وی یادآور شد: مناطق روستایی اولین مکان هایی هستند که در سیل، زلزله و سایر حوادث آسیب می بیند.

مدیرکل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت: یکی از نقش های مهم خانه های هلال در مناطق روستایی هنگام وقوع حوادث دیده بانی، اطلاع رسانی و ارزیابی دقیق خسارت های ناشی از حادثه و گزارش آن به هلال احمر است.

احدی پور تصریح کرد: در فاصله رسیدن تیم های امدادی به صحنه حادثه تنها افرادی که می توانند با تجهیزات و ابزارهای خود، پاسخ اضطراری به حادثه را به عنوان دیده بانی داشته باشند، اهالی خود روستا هستند و خانه های هلال آموزش استفاده از ابزارها هنگام حوادث و بحران ها را به اهالی روستاها ارائه می دهد.

مدیرکل دفتر توسعه خانه های هلال جمعیت هلال احمر کشور گفت: اعضای خانه های هلال با توجه به اینکه داوطلب، مردم محور و از خودِ مردم هستند تا زمان رسیدن نیروهای امدادی می توانند در کوتاهترین زمان امدادرسانی اولیه را انجام دهند.

احدی پور افزود: خانه های هلال علاوه بر امدادرسانی در زمان عادی، فعالیت های حمایتی نیز انجام می دهند و فردی که در روستا دچار بیماری می شود مسئول آن می تواند ارزیابی کند و نیازهای دارویی و درمانی را به واحد داوطلبان شهرستان اعلام نماید و به فرد بیمار نیز کمک کند.
هفت هزار خانه هلال در سطح کشور راه اندازی شده است

خانه‌های هلال یکی از ابزارهای مهم پاسخگویی به حوادث است
مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان نیز در این جلسه، گفت: خانه‌های هلال یکی از مهمترین ابزارهای پاسخگویی به حوادث و سوانح در مناطق مختلف است.

حکمت‌الله هاشمی در خصوص توسعه کمی و کیفی خانه های هلال استان، افزود: افتتاح خانه‌های هلال در مناطق کم ‌برخوردار منجر به آگاهی و شناخت کافی جامعه هدف در زمان بروز حوادث و همکاری آنان با جمعیت هلال‌احمر برای خدمت رسانی می‌شود.

وی اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر باید تعصب سازمانی داشته باشد تا بتواند در نهادینه کردن طرح‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی به جامعه به خوبی عمل کند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: خانه‌های هلال یکی از مولفه های مهم عملکرد هلال‌ احمر در بحران‌ها، حوادث و سوانح محسوب می شود.

هاشمی بر هم‌ افزایی با سایر دستگاه ها و نهادها تاکید کرد و ادامه داد: جوامع محلی باید آموزش و سازماندهی داده شود تا زمانیکه حادثه ای اتفاق می‌افتد جامعه محلی تا رسیدن نیروهای امدادی هدایت و پاسخگویی منطقه را بر عهده بگیرند تا آسیب‌های ‌های جانی و مالی کمتری را شاهد باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: اولویت اول هلال‌ احمر مناطق کم برخوردار است که با فعالیت در خانه‌های هلال و ارائه آموزش برای جوانان و مردم محلی، آنها را برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، پاسخگویی در برابر حوادث و دیگر اهداف هلال احمر سازماندهی و آماده می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha