۲۱ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85350731
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

بازگشت اراضی مرغوب نهاوند به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به چرخه تولید

همدان - ایرنا - مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز با هدف اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در زمین های کشاورزی نهاوند تخریب و اراضی آنها به ارزش تقریبی ۶۰ میلیارد ریال آزادسازی شد.

فرهنگ زمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اراضی یاد شده در باغ های روستای دهبوره راه شهرستان نهاوند قرار داشت.

وی ادامه داد: این عملیات قلع و قمع با دستور مقام محترم قضایی و با حضور نماینده دادستان نهاوند، نیروی انتظامی، شهرداری و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند انجام شد و بدنبال آن ۲ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند آزاد شد.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: مالکان این زمین ها، بدون اخذ مجوز از مدیریت امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کرده بودند که به منظور تامین امنیت غذایی، جلوگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها تخریب شدند.

این مسوول یادآور شد: ساخت و سازهای تخریب شده جزو باغ های زینتی بود که درآمد تولیدی برای جامعه نداشت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی همدان گفت: شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

وی اظهار کرد: برخی افراد فریب وعده های دلالان را می خورند و با صرف هزینه های بالا اقدام به خرید باغ های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است می کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha