۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۵۴
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85353487
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازگشت ۱۴ هزار مترمربع اراضی مرغوب درگزین به چرخه تولید

همدان - ایرنا- مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز با هدف اجرای قانون حفظ کاربری اراضی و باغی در زمین های کشاورزی درگزین تخریب و ۱۴ هزار مترمربع از اراضی مرغوب این شهرستان آزاد شد.

فرهنگ زمانی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این ساخت و سازهای غیرمجاز به مساحت تقریبی ۳۶۰ مترمربع بنا، ۱۰۰ مترمربع محوطه سازی و ۱۶۰۰ متر فنس و دیوارکشی واقع در اراضی زراعی روستاهای گلستان و نظام آباد شهرستان درگزین قرار داشت.

وی ادامه داد: این ۶ مورد ساخت و ساز غیر مجاز ، در قالب قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها (تبصره ۲ ماده ۱۰ و حکم ماده ۳) در اراضی کشاورزی به مساحت تقریبی ۱۴ هزار مترمربع و به ارزش حدودا ۱۱۰ میلیارد ریال تخریب شدند.

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: عملیات قلع و قمع با دستور و حضور مقام محترم قضایی، نیروی انتظامی، اداره راه و شهرسازی و همکاران مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درگزین انجام شد. لازم به ذکر است طی این عملیات ۱۴ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان درگزین آزاد شد.

این مسوول یادآور شد: ساخت و سازهای تخریب شده جزو باغ های زینتی بود که درآمد تولیدی برای جامعه نداشت.

زمانی همچنین گفت: شهروندان باید پیش از خرید هرگونه باغ به ویژه باغ هایی با ساخت جدید مجوز تغییر کاربری را از فروشنده درخواست کنند.

وی اظهار کرد: برخی افراد فریب وعده های دلالان را می خورند و با صرف هزینه های بالا اقدام به خرید باغ های تزئینی که به صورت غیرمجاز نیز در آنها ساخت و ساز شده است می کنند و همین مساله باعث از دست دادن پول خود و همچنین تخریب اراضی کشاورزی مرغوب و محیط زیست می شود.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی است، این استان نزدیک پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha