۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85352829
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروژه های نهضت ملی در گیلان باید شتاب بیشتری گیرد

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: اهتمام ویژه دولت، بر احداث مسکن وایجاد اشتغال است که در این راستا پیشرفت پروژه های نهضت ملی در استان سرعت یافته اما همچنان باید شتاب بیشتری یابد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر شنبه در جلسه شواری مسکن گیلان اظهار کرد: با توجه به سیاستهای دولت باید احداث مسکن اولویت کار ما باشد و تلاش کنیم تا پروژه های مربوطه با شتاب بیشتری دنبال شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: البته هم اینک پیشرفت فیزیکی احداث مسکن در گیلان سیر صعودی خوبی یافته اما باید روند سرعت بیشتری به خود بگیرد زیرا به مردم قول داده‌ایم و باید به وعده‌های خود عمل کنیم.

وی تصریح کرد: در پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی کمتری دارند باید دلایل مشخص و ارائه شود و مشکلات نیز ریشه‌یابی شوند تا برای رفع آنها چاره‌اندیشی شده تا با سرعت بیشتری پیش بروند.

استاندار گیلان بیان کرد: همچنین نظارت و دقت بیشتری در عین سرعت عمل در فرآیندهای احداث مسکن اعمال و از روشهای ساخت و سازه‌های نوین در احداث استفاده شود.

وی گفت: همچنین در پروژه‌های جدید با پیمانکارانی قرارداد منعقد شود که در انجام تعهدات خود از سرعت بیشتری برخوردار هستند و دارای امکانات کافی در اجرا باشند.

عباسی در ادامه بیان کرد: در نهضت ملی مسکن برای اینکه آورده متقاضیان بهنگام و بیشتر شود باید زمان آغاز به کار پروژه‌ها به آنها اعلام شود که به طور حتم با این شیوه متقاضیان نیز آورده خود را تهیه و واریز می‌کنند وپروژه ها سرعت بیشتری خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه به متقاضیان زمین در طرح جوانی جمعیت در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش متقاضیان در این بخش باید به افزایش تراکم و همچنین متناسب با داشته‌های خود، زمین و امکانات استان و براساس آمایش سرزمینی تصمیم‌گیری کنیم زیرا در گیلان با کمبود زمین مواجهیم.

بیش از ۲۸ هزار مسکن در حال احداث است

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان هم در این جلسه اظهار کرد: هم اینک ۲۸ هزار و ۸۴۵ واحد مسکونی در استان در حال احداث است که ۱۵ سازنده در حال احداث مسکن هستند.

محمدرضا فلاحتگر با اشاره به اینکه تعهد چهارساله استان گیلان در احداث نهصت ملی مسکن ۵۰ هزار و ۶۶۲ واحد است، افزود: از این تعداد هم اینک ۹ هزار و ۹۵۹ واحد در در حال ساخت است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش بازآفرینی سه هزار و ۱۵۱ واحد در حوزه مسکن روستایی ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد و در بخش خودمالکی سه هزار و ۲۷۲ واحد در دست اجرا می‌باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده خوشبختانه پیشرفت فیزیکی واحدهای در حال احداث در بخش نهضت ملی مسکن نسبت به تابستان امسال بسیار مطلوب‌تر است و امیدواریم که این روند همچنان ادامه یاید.

فلاحتگر به اختصاص و اهدای زمین در بخش جوانی جمعیت اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه جوانی جمعیت در گیلان، هزار و ۷۲۶ متقاضی وجود دارد که از این تعداد تاکنون به  ۲۳۰ خانوار زمین اعطا شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha