شهرک‌های صنعتی آباده فارس چشم‌انتظار سرمایه‌گذار هستند

شیراز - ایرنا - سه شهرک صنعتی آباده که تکمیل زیرساخت‌های آنها از طریق اولویت‌بندی پروژه‌ها در دستورکار قرار دارد، آماده جذب سرمایه‌گذار هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرستان آباده که با وسعت۶هزار و ۵۲کیلومتر مربع در شمالی‌ترین نقطه استان فارس قرار دارد.

این شهرستان همچنین به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های صنعتی در استان فارس محسوب می‌شود و از سه شهرک صنعتی آباده، ایزدخواست و سورمق برخوردار است.

اگرچه راه‌اندازی این نواحی صنعتی در این شهرستان تاکنون کمک شایانی به ارتقای جایگاه اقتصادی استان فارس در کشور کرده اما هنوز هم این نواحی با مشکلات زیرساختی برای ادامه فعالیت‌های خود مواجه هستند.

شهرک‌ های صنعتی آباده در حالی از مشکلات زیرساختی رنج می‌برد که در طول ۲سال گذشته تمهیدات بسیاری برای توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها اندیشیده شده و اعتبارت قابل‌توجهی نیز به این امر اختصاص یافته است.

در یک سال اخیر افزون بر ۱۲۵میلیارد ریال در پروژه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی آباده در استان فارس هزینه شده و در حال حاضر سه شهرک صنعتی این شهرستان آماده جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز اخیراً بازدیدی از زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایزدخواست،سورمق و آباده داشته و در این بازدید ظرفیت‌ها و مشکلات این شهرک‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

سید مسعود عظیمی که معتقد است شهرک صنعتی آباده از شهرک‌های صنعتی فعال استان است که از وضعیت زیرساختی مطلوبی نیز برخوردار است گفت: تکمیل زیرساخت‌های این شهرک صنعتی از طریق اولویت‌بندی پروژه‌ها در برنامه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این شهرک صنعتی که در حال حاضر ۱۲۲ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در آن منعقد شده، قطب صنعتی شمال فارس محسوب می‌شود و توانسته زمینه مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار فراهم کند.

شهرک‌های صنعتی آباده چشم‌انتظار ورود سرمایه‌گذار/بهسازی زیرساخت‌ها در دستورکار

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: هم‌اکنون ۶۳واحد صنعتی با اشتغال ۹۰۰نفر در شهرک صنعتی آباده فعال است.

وی در خصوص شهرک صنعتی ایزدخواست هم گفت: شهرک صنعتی ایزدخواست که در شمالی‌ترین نقطه استان فارس قرار دارد از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است.

عظیمی یادآور شد: این شهرک با مساحت ۹۵هکتار ظرفیت استقرار ۲۰۰ واحد تولیدی - صنعتی با پیش بینی اشتغالزایی یک هزار نفر را خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به وضعیت زیرساختی ناحیه صنعتی سورمق افزود: این ناحیه صنعتی ۳۵ هکتار مساحت دارد و هم اکنون ۲قرارداد سرمایه‌گذاری در آن منعقد شده است.

وی با اعتقاد به اینکه این ناحیه صنعتی با توجه به نزدیکی به استان یزد، از موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری برخوردار است، گفت:با توجه به مساحت کم این ناحیه صنعتی که پاسخگوی درخواست‌های متقاضیان در آینده نخواهد بود، طرح توسعه و الحاق بخشی از اراضی اطراف به این ناحیه صنعتی در قالب اجرای طرح توسعه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر حمایت از شرکت‌های خدماتی به منظور راهبری بهتر امور شهرک‌های صنعتی تأکید کرد و گفت: رفع مشکلات شهرک‌های صنعتی در تعامل، همکاری و هم‌افزایی با واحدهای صنعتی، تولیدی و شرکت‌های خدماتی میسر می‌شود.

عظیمی افزود: ۲۰شهرک و ناحیه صنعتی در استان در اجرای قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌های صنعتی در قالب تشکیل شرکت‌های خدماتی به صنعتگران واگذار شده است‌.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس یادآوری کرد: از اهداف مهم تشکیل شرکت‌های خدماتی اجرای اصل ۴۴قانون اساسی و کاهش تصدی‌گری بخش دولتی از طریق برون‌سپاری اداره امور شهرک‌های صنعتی به صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی است و این واگذاری امور فرصت مناسبی برای واحدهای صنعتی فراهم می‌کند تا در زمینه نگهداری تأسیسات شهرک‌های صنعتی فعال‌تر عمل کنند.

با توجه به اهمیت راهبردی شهرک‌های صنعتی آباده به عنوان یکی از بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان، رفع مشکلات و توسعه و تکمیل زیرساخت‌های این شهرک‌های نقش مؤثری در رشد و توسعه اقتصادی فارس دارد؛ لذا توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha