واحد تخصصی اطفای حریق مخازن سوخت در بیرجند ایجاد می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد واحد تخصصی اطفای حریق مخازن سوخت و فرآورده‌های نفتی برای استان در حال پیگیری است و عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در مراسم تقدیر از عوامل دخیل در اطفای حریق منطقه ویژه اقتصادی بیرجند که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: راه‌اندازی واحد تخصصی اطفای حریق مخازن سوخت و فرآورده‌های نفتی در استان ظرفیت بالاتری برای ارتقای ایمنی است و ظرفیت پاسخگویی و عملیات اطفای حریق را به صورت تصاعدی افزایش خواهد داد.

وی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بیرجند و واحدهای تولیدی استان برای ایجاد این واحد تخصصی اعلام آمادگی کردند چون راه‌اندازی آن پشتوانه قوی آمادگی استان و پاسخ به اطفای حریق در شرایط ناخواسته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: آمادگی کامل هم داشته باشیم اما احتمال وقوع حوادث وجود دارد بنابراین اولین درسی که می‌گیریم این است منشاء حادثه‌ را شناسایی و رفع اثر کنیم و ارتقای ایمنی در سطوح مختلف فعالیت‌ها و خدمات مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در زمینه ارتقای ایمنی، تقویت نیروی انسانی شهرداری‌ها و تجهیزات آتش‌ نشانی در دستور کار است.

عباس‌زاده اضافه کرد: خدمت‌رسانی مهم است اما خدمت به کسانی که در بدترین شرایط قرار گرفتند ارزش مضاعف دارد، در این صحنه آنچه به عنوان شاهد عینی دیدم، چگونه آتش‌ نشانان استان که تخصص آنان برای اطفای حریق منازل و واحدهای تولیدی کوچک است دل به خطر زدند که باید از شجاعت و فداکاری آنان قدردانی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست با اشاره به مهار حادثه آتش سوزی مینی پالایشگاه بیرجند پس از ۴۸ ساعت گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی و اجرایی استان در مدیریت این حادثه به نحو احسن نقش آفرینی کردند.

محمدعلی آخوندی با اشاره به کمبود شدید امکانات و تجهیزات امدادی در خراسان جنوبی گفت: سال‌هاست که در این زمینه کمک شاخصی به استان نشده و همچنان دچار مشکل هستیم.

وی عنوان کرد: نیروی امدادی به ویژه آتش نشان کمبود داریم و باید برای خراسان جنوبی مجوزهای ویژه‌ای گرفته شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر آموزش به‌روز نیروهای امدادی و ایمنی حتی در واحدهای تولیدی استان افزود: باید این حادثه مستندسازی و تجربه نگاری حتی برای سایر استان‌ها شود چرا که در راستای مدیریت دانش در سایر نقاط کشور می‌تواند راهگشا باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha