۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85355965
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راوی دفاع مقدس: در جهاد تبیین باید صدا و ندا به همه برسد

بیرجند - ایرنا - فعال فرهنگی و راوی دفاع مقدس گفت: رسانه‌ها تفکر جهادی و نگاه شهدایی داشته باشند و در جهاد تبیین باید صدا و ندا به همه برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین یکتا روز سه‌شنبه در آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان جنوبی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب باید کار جوان‌گرایی و جهادی باشد بنابراین شما اصحاب رسانه هم در کار رسانه، جهادی باشید.

وی گفت: رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در راه خدا جهاد کردند که اثرات ماندگاری مانند راهیان نور به دنبال دارد و روایت فتح سال‌هاست که با دل‌ها بازی می‌کند.

راوی برجسته کشوری اظهار داشت: زمان هنر مهمترین وسیله‌ای است که رسانه‌ها با آن در جهاد تبیین می‌توانند نقش آفرینی کنند و وقتی هنر خدایی شود آن زمان تاثیرگذاری خود را نشان خواهد داد.

وی افزود: هنر و رسانه باید در جنگ ترکیبی امروز به طور جدی مورد توجه قرار گیرد و هنرمندان به خصوص اهالی قلم با زبان هنر و شعر برای جهاد تبیین و مقابله با جنگ ترکیبی دشمن وارد میدان شوند.

یکتا، نمونه یک هنر اثرگذار را سرود «سلام فرمانده» معرفی کرد و گفت: «ابوذر روحی» با این اثر غوغا به پا کرد به گونه‌ای که اولین بار از شبکه‌های سیما منتشر شد همان روزها نظرات را به خود جلب کرد و جاودانه شد.

راوی دفاع مقدس: در جهاد تبیین باید صدا و ندا به همه برسد

وی با بیان اینکه امروز به واسطه خون کودکان غزه ندای مرگ بر اسرائیل در سراسر جهان پراکنده شده است افزود: در شرایط فعلی باید ابتکار عمل را در عرصه رسانه به دست بگیریم تا بتوانیم سحر جنگ الکترونیکی دشمن را نابود کنیم.

این فعال فرهنگی گفت: وقتی وارد عرصه مبارزه با جنگ رسانه‌ای دشمن می‌شویم با تیر و ترکش‌هایی از جنس شبهه افکنی مواجه می‌شویم و خبرنگاران باید مقابل جنگ شناختی و ترکیبی دشمن شجاعانه با قلم خود ایستادگی کنند.

وی به رشادت‌های سردار سلیمانی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی ما را از پشت دیوارهای بصره در کربلای پنج، به پشت دیوارهای بیت المقدس رسانده که همین موضوع موجب عصبانیت صهیونیسم شده است.

یکتا با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید این ندا را به همه برسانند اضافه کرد: شهید آوینی جنگ را به گونه‌ای متفاوت و از منظر فکری و فلسفی در مسیر خدا روایت کرد؛ امروز هم مواردی چون راهیان نور و پیاده روی اربعین را داریم که باید به گونه‌ متفاوت روایت کنیم.

راوی دفاع مقدس: در جهاد تبیین باید صدا و ندا به همه برسد

وی گفت: طبق گفته‌های امام راحل، شلمچه دارالشفا و قطعه‌ای از بهشت است زیرا شب‌های کربلای پنج شب‌های قدر انقلاب اسلامی بود.

راوی دفاع مقدس عنوان کرد: اردوهای راهیان نور و بیان سیره و منش شهدا تحولی در جامعه ایجاد کرده از همین رو شهدا ما را به سمت بهترین حال هدایت می‌کنند.

وی گفت: بارها مشاهده کرده‌ایم زمانی که انقلاب و کشور به معنویت حضور شهدا نیاز داشت چگونه شهدای گمنام رخ نمایی و کوچه پس کوچه‌های شهر را از عطر ایثار آکنده کردند.

یکتا افزود: به همین جهت است که می‌گوید نطق شهدا بعد از شهادت بیش از دوران حیات باز می‌شود ولی هنوز سال‌ها باید بگذرد تا شهیدان دوران دفاع مقدس را به خوبی بشناسیم.

آیین اختتامیه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر خراسان جنوبی امروز با حضور حاج حسین یکتا، جانشین فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جمعی از مسئولان و اهالی رسانه در سالن ایثار بیرجند برگزار شد.

بنابر اعلام مسئولان جشنواره رسانه‌ای ابوذر، ۷۰ خبرنگار و فعال رسانه‌ای در این دوره شرکت کردند و در مجموع ۳۳۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که برگزیدگان با اهدای لوح و تندیس، تجلیل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha