حضور مردم در صحنه دشمن را زمین‌گیر کرده است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: مشارکت و حضور معنادار مردم در صحنه همواره دشمن را زمین‌گیر کرده است و این مساله در روز بعد از حادثه تروریستی کرمان خود را نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین معروفی روز یکشنبه در اجلاس عمومی سالیانه مجمع بسیجیان استان خراسان جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد افزود: مردم ایران شکست ناپذیر هستند و نیروهای نظامی و امنیتی هم به فرمان مقام معظم رهبری با تمام قوا پای کار تامین امنیت مردم ایستاده‌اند.

وی با اشاره به انتخابات امسال گفت: دشمن خواست با جنگ نرم، انقلاب اسلامی را شکست دهد اما به اذن الهی و هوشمندی مردم هرچه تلاش کرد به نتیجه نرسید تا شکست خورد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حضور در انتخابات واجب است اظهار کرد: نخبگان و بسیجیان تلاش کنند با حضور حداکثری مردم در انتخابات و مشارکت معنادار، دشمن را یک بار دیگر به زمین بزنند.

وی افزود: در توطئه‌هایی که سال گذشته دشمن دنبال می‌کرد، هوشمندی ملت ایران استثنایی بوده و باید همواره قدردان آن باشیم، امسال نیز دشمن سه سناریو در محرم، اربعین و ۲۵ شهریور را دنبال کرد که همه آنها با شکست مواجه شد.

سردار معروفی عنوان کرد: همچنین در طوفان الاقصی که حماس با اسرائیل کودک کش مقابله کرد، هوشمندی ملت ایران در حمایت از غزه و فلسطین مثال زدنی است.

وی با اشاره به عملیات تروریستی در کرمان گفت: چون حاج قاسم سیطره دشمن را از بین برد و از تشکیل اسرائیل دوم جلوگیری کرد، دست به این اقدام در مسیر پیاده روی مزار شهید سلیمانی زدند.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه اندیشه زیبا، عمل را زیبا می‌کند که مهمترین خصوصیت حاج قاسم سلیمانی بود ادامه داد: نظام فکری سردار سلیمانی، ولایت باوری است و ویژگی‌هایی همچون وفا، ادب و بصیرت به امام را در وجودش نهادینه کرد تا مجاهد در راه خدا شود.

وی وصل شدن به نظام را یک راهبرد مهم در نگرش سردار شهید سلیمانی عنوان کرد و گفت: حاج قاسم در کرمان حسینیه‌ای را بیت الزهرا کرده و با دست خود موقوفه‌ای نوشته که در آن عنوان شده است این مکان مقدس موقوفه فاطمه زهرا (س) هر کس اینجا روضه می‌خواند، سخنرانی یا مداحی می‌کند باید محب اهل بیت، امام خمینی (ره) و امام خامنه ای باشد.

سردار معروفی اضافه کرد: حاج قاسم، سیاسی باز و سیاسی کار نبود بلکه به ملت ایران وصل بود نه حزب یا گروه سیاسی، لذا سردار سلیمانی محصول ولایت، انقلاب و ملت ایران است که باید تبدیل به مکتب شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آب و جمعیت ۲ مساله مهم در کشور است که خراسان جنوبی هم به آن مبتلا بوده و باید برای آن به دنبال راهکار و حل مشکل باشیم.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین افزود: جمعیت خاستگاه دشمن بوده و غفلت در این حوزه تبعات سنگینی برای کشور دارد که اگر به خصوص در استان‌های وسیع حل نشود قطعا مشکلات مضاعف خواهد شد و بحران آب هم باید مدیریت شود.

وی گفت: دشمن در حوزه فرهنگی، موضوع بی‌حجابی را دنبال می‌کند که محدود به برداشتن چادر یا روسری نیست بلکه می‌خواهد با شبیخون فرهنگی، جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد.

سردار معروفی بیان کرد: دشمن در این حوزه اقدامات نرم را انجام می‌دهد و با حاشیه سازی‌های مختلف به دنبال ایجاد خاستگاه است تا از مدل‌سازی حکومت اسلامی در دنیا جلوگیری کند.

حضور مردم در صحنه دشمن را زمین‌گیر کرده است

وی با بیان اینکه فقر هم خاستگاه دشمن است افزود: کلان مساله دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، اقتصاد است و باید طبق نسخه شفابخش امام و رهبری، اقتصاد مقاومتی را پیش برد تا دشمن به اهداف خود در این عرصه نرسد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: جنگ اقتصادی با همه وجود بر مردم ایران تحمیل شده ولی امت ایستادگی دارد و با اندیشه ورزی به دنبال باز کردن گره‌هاست.

وی اضافه کرد: عقبه مردم خراسان جنوبی با عزت، با شرف و مستحکم است و در ۱۸ سال گذشته حضوری معنادار در انتخابات داشته‌اند که اوج ولایت باوری را نشان می‌دهد.

معروفی گفت: دشمن هرگز نتوانست انشقاق بین مردم این استان ایجاد کند چون همیشه در عرصه‌های مختلف حضور پررنگی داشته‌ و با هم افزایی به دنبال حل مشکلات بوده‌اند.

وی با اشاره به هدف مجامع بسیج ادامه داد: اندیشه ورزی مهمترین هدف در این مجامع بوده که البته با مشورت تفاوت دارد لذا جوانان باید به پشتوانه پیشکسوتان در راه علم و فناوری گام بردارند تا آینده کشور همچون گذشته این انقلاب، درخشان باشد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین گفت: منافع انقلاب، منافع مردم بوده و این موضوع باید در حوزه‌های سخت افرازی و نرم افزاری محقق شود.

وی بیان کرد: اولویت بندی در احصای مشکلات و موانع اصل است لذا طرح‌هایی در زمینه جهاد تبیین، اقتصاد مقاومتی و آسیب‌های اجتماعی از سوی مجامع بسیج خراسان جنوبی مطرح شده اما معضلات و مشکلات بین المللی و ملی را هم باید بدانیم تا بتوانیم منطقه‌ای تصمیم بگیریم.

سردار معروفی با بیان اینکه بسیج کمک کننده دولت‌هاست اظهار کرد: کار بسیج محدود به دوره خاصی از دولت‌ها نبوده بلکه همواره مردم مبنای امور هستند و در این حوزه باید فرآیند از سوی کارگروه‌های تخصصی تعریف شود.

وی بر ارایه آمار دقیق و بانک اطلاعاتی در هر حوزه‌ای تاکید کرد و گفت: انجام هر کاری نیازمند اطلس و طرح جامع است و باید آمار در هر حوزه‌ای مشخص باشد تا بتوان برنامه‌ها را به طور ریشه‌ای تجزیه و تحلیل کرد.

معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین یادآور شد: اشراف به اطلاعات نیز اهمیت دارد و به دشمن نباید اجازه نفوذ داد لذا در همه حوزه‌ها این موضوع باید مراقبت شود.

وی بازخوردگیری را مهمترین گام در اجرای طرح‌ها دانست و گفت: در فرآیند اقدامات بسیج این مساله از اهمیت زیادی برخوردار است و باید به آن توجه ویژه کرد.

سردار معروفی افزود: امیدآفرینی باید مهمترین خروجی اقدامات باشد و احصای مسایل در اندیشه‌ورزی دنبال شود تا بتوان اولویت راهکار برون‌رفت از مشکلات را مشخص کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha