نروژ: با کشورهای دیگر بر روی طرح «دولت یکپارچه فلسطینی» کار می‌کنیم

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه نروژ امروز (سه‌شنبه) در مصاحبه‌ای در داووس گفت: تعدادی از کشورهای اروپایی، کشورهای عربی «نگران» و ایالات متحده در حال کار بر روی طرحی برای یک دولت یکپارچه فلسطینی هستند که بتواند بودجه بازسازی [غزه] را جذب کند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، اسپن بارت اید بدون اشاره به کشور خاصی در این باره اظهار داشت: تعدادی از کشورها در تلاش برای ایجاد یک «دولت واحد گسترده»، با ما همکاری می‌کنند.

وی افزود: دیدگاه نروژ این بود که سرزمین فلسطینی یکپارچه باید توسط تشکیلات خودگردان فلسطین اداره شود، اما در وهله اول، باید آن چیزی باشد که فلسطینی‌ها می‌خواهند.

وزیر امور خارجه نروژ گفت که با گسترش درگیری در منطقه، کار بر روی «راه حل دو دولتی» ضروری است، اما تنها ایالات متحده و اسرائیلی‌ها می‌توانند بر موضع این رژیم تأثیر بگذارند.

نروژ در مذاکرات سال ۱۹۹۲-۱۹۹۳ میان اسرائیل و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) که منجر به «توافق اسلو» در سال ۱۹۹۳ (۱۳۷۲) شد، برای ایفای نقش میانجی تلاش کرده بود.

تشکیل حکومت خودگردان فلسطین در کرانه باختری و نوار غزه از دل این توافقنامه بیرون آمد. نروژ از آن زمان تاکنون، رئیس گروه هماهنگی ارسال کمک‌های بین‌المللی به فلسطین (کمیته هماهنگی AHLC) بوده است.

به گزارش ایرنا، حملات همه جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و دومین روز خود شده که از طرفی شمار شهدای شهروندان فلسطینی به حدود ۲۴ هزار نفر رسیده و از طرف دیگر رژیم اسرائیل برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس این رژیم ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی به طور همزمان دریافت کرده و در عین حال به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha