اقدام کوتاه‌مدت آبفا فارس برای کم‌آبی بیرم؛ ۲حلقه چاه وارد مدار می‌شود

شیراز-ایرنا - در پی انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اُفت فشار یک هفته‌ای آب بیرم،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس از این منطقه بازدید و اعلام کرد: بهره‌برداری از ۲حلقه چاه به عنوان راهکار کوتاه مدت آبفا فارس برای رفع کم آبی در شهر بیرم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا،در پی اُفت ناگهانی سطح آب چاه‌های آب شرب شهر بیرم مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس به اتفاق جمعی از مسئولان محلی به شهرستان لارستان سفر کرد و در بازدیدی میدانی چاه‌ها و تأسیسات آبرسانی و همچنین وضعیت آب شرب این منطقه را مورد بررسی قرار دارد.

علی جان صادق‌پور مدیرعامل آبفا فارس در این بازدید از آغاز تجهیز و برق‌رسانی به یک حلقه چاه و کف‌شکنی یک حلقه چاه دیگر به منظور رفع مشکل کم آبی در این شهر خبر داد و گفت: تجهیز و برق‌رسانی به یک حلقه چاه جدیدالحفر و کف‌شکنی یک حلقه چاه دیگر طی هفته‌های آتی، مشکل کوتاه مدت کم‌آبی درشهر بیرم را تا حدود زیادی مرتفع می‌کند.

مدیرعامل آبفا فارس به بیان برخی اقدامات میان مدت و بلند مدت شرکت آبفا به منظور بهبود وضعیت آبرسانی به مردم در بخش بیرم پرداخت و افزود: طی مطالعات، بررسی‌ها و جلسات کارشناسی که طی سالیان اخیر در وزارت نیرو انجام شده، اولویت‌های تأمین آب شرب جنوب استان فارس از جمله شهرستان لارستان و بخش‌های تابعه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: پروژه تأمین آب شرب از دریا یک راهکار بلند مدت به منظور تأمین آب شرب تعدادی از شهرها و روستاهای استان است که تأمین آب شرب بخش بیرم از این خط انتقال نیز در حال پیگیری است.

صادق‌پور ادامه داد: تأمین آب شرب مردم بخش بیرم از طریق آب شیرین‌کن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی نیز به عنوان طرح بلندمدت در دست اقدام است و گزینه دیگر ارتقا سامانه موجود خط انتقال آب لارستان از سد سلمان فارسی است که این گزینه نیز در حال پیگیری است.

به گفته مدیرعامل آب و فاضلاب فارس، ترمیم بخشی از خط انتقال آبرسانی لارستان و ارتقا تصفیه‌خانه آب حضرت ابیطالب(ع) نیز در دستورکار است.

وی با بیان سابقه فعالیت‌های شرکت آبفا فارس در بخش بیرم، گفت: طی سالیان اخیر پروژه‌های قابل‌توجهی در حوزه تأمین آب شهر بیرم اجرا شده که اخیرا نیز طرح کوتاه مدت عملیات حفر یک حلقه چاه به منظور تقویت آبرسانی به این شهر اتمام یافته و عملیات تجهیز آن در دستورکار است.

رئیس هیأت مدیره شرکت آبفا فارس عنوان کرد: افزون بر این اقدامات، کف‌شکنی یک حلقه چاه به اتمام رسیده و کف‌شکنی یک حلقه چاه دیگر نیز در دستورکار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس با تأکید بر اینکه در اسرع‌وقت عملیات برق‌رسانی و تجهیز چاه جدید آغاز می‌شود و در کوتاهترین زمان ممکن در مدار بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، افزود: بهره‌برداری از این چاه‌ها در آینده نزدیک به میزان قابل‌توجهی مشکل کم‌آبی در بیرم را مرتفع خواهد کرد.

بخش بیرم در فاصله حدود ۱۶۰ کیلومتری از لارستان قرار دارد و شهرستان لارستان هم در فاصله ۳۷۸ کیلومتری شیراز واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha