معاون محیط زیست: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آلودگی هوای مازندران در حال انجام است

ساری - ایرنا - معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: بررسی داده های موجود نشان از آن دارد که هوای مازندران آلوده نیست و شهروندان در این خصوص نگرانی نداشته باشند، اما اقدامات پیشگیرانه در این استان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایرج حشمتی روز پنجشنبه در آیین افتتاح ایستگاه پایش هوا آمل در جمع خبرنگاران بیان داشت: هوای مازندران آلودگی ندارد اما مسوولان استانی برای آمادگی هر چه بهتر اقدامات پیشگیرانه را دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: جلسه های کارگروه تخصصی بررسی آلودگی هوا در مازندران تاکنون در چند مرحله تشکیل و این رویه ادامه دارد.

وی با بیان این مطلب که، مازندران نیازمند یک نمایشگر برخط بررسی وضعیت هوا است، بیان داشت: اگر این نمایشگر در مازندران فعال شود مردم به خوبی مطلع خواهند شد که هوای مازندران آلوده نیست.

حشمتی ادامه داد: در شهرهای بزرگ همانند تهران، اصفهان چند نمایشگر برخط فعال است که شهروندان همزمان از آخرین وضعیت آلودگی یا سلامت هوای شهر خود مطلع می شوند.

وی با بیان این مطلب که در مازندران سه ایستگاه پایش هوا افتتاح شد، بیان داشت: نکا، آمل و چالوس سه شهرستانی هستند که در شرق، مرکز و غرب مازندران مرکز پایش هوا با توجه به گستره جغرافیای استان به بهره برداری رسیده است.

معاون محیط زیست بیان داشت: گسترش حمل و نقل عمومی باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود که این مهم در جلوگیری از آلودگی هوا بسیار اثر بخش است.

این مقام مسوول تصریح کرد: ایستگاه پایش هوا در ساری وضعیت خوبی ندارد و باید این مرکز بروزرسانی شود.

معاون محیط زیست: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از آلودگی هوای مازندران در حال انجام است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha