۴ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷
کد خبر: 85364273
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین و نائورو روابط دیپلماتیک خود را از سر گرفتند

تهران- ایرنا- چین و نائورو روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای مشترک درباره ازسرگیری روابط دیپلماتیک در سطح سفیران، توافق تازه‌ای امضا کردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از خبرگزاری شین هوا، وانگ یی، وزیر امور خارجه و یکی از اعضای دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین، با لیونل آینگیما وزیر امور خارجه و تجارت نائورو، پس از گفت‌وگو و انتشار بیانیه‌ای مشترک درباره ازسرگیری روابط دیپلماتیک در سطح سفیر، در پکن توافق‌نامه امضا کردند. این توافق از امروز اجرایی می شود.

بر اساس این بیانیه مشترک، دولت جمهوری نائورو این مساله را که تنها یک چین در جهان وجود دارد و دولت جمهوری خلق چین تنها دولت قانونی و نماینده کل چین محسوب می‌شود و تایوان بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو این کشور است را به رسمیت می‌شناسد.

در بیانیه مشترک آمده است که دولت جمهوری نائورو از امروز روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع خواهد کرد و متعهد می شود که دیگر هیچ گونه روابط رسمی یا مبادلات رسمی با تایوان ایجاد نکند.

در این بیانیه مشترک آمده است که دو دولت توافق کردند تا در اسرع وقت سفیران خود را مبادله کنند و همه کمک های لازم را برای ایجاد سفارت به یکدیگر ارائه دهند.

دولت نائورو کشوری کوچک در جزایر اقیانوس آرام ۲۵ دی ماه اعلام کرده بود روابط دیپلماتیک خود را با تایوان قطع کرده «چین واحد» را به رسمیت می‌شناسد.

این کشور اولین متحد دیپلماتیک تایپه بود که پس از انتخابات ریاست جمهوری به سوی پکن رفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha