۷ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85364655
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل جاده پل کول ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

اهواز- ایرنا - مدیرکل امور عشایر خوزستان اعتبار موردنیاز برای تکمیل پل کول را ۷۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: احداث جاده پل کول حد فاصل استان خوزستان و لرستان در شهرستان دزفول برای تسهیل در تردد ۲ هزار خانوار عشایری با پیشرفت فیزیکی رضایت‌بخشی در حال انجام است.

سید اسکندر موسوی زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این طرح از سال‌های گذشته آغاز شده و تاکنون مسیرشکافی کوهستانی بیش از ۳۵ کیلومتر آن انجام شده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته نسبت به احداث یک مورد پل منفرد بر روی رودخانه بختیاری اقدام شده گفت: این پل به عنوان یکی از دغدغه‌های عشایر پس از سالها چشم انتظاری به مرحله احداث فنداسیون و بتن‌ریزی ستون‌ها رسیده است.
مدیر کل امور عشایر خوزستان اظهار کرد: عشایر با عبور از صخره‌های بسیار سخت و گذر از رودخانه‌های بختیاری و سرخو تاکنون خسارت و تلفات زیادی را متحمل شدند بنابراین به جهت رفاه حال عشایر عملیات احداث این پل در دستور کار اداره کل قرار گرفته است.
موسوی ادامه داد: برای اجرای این طرح تا کنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای تکمیل این پل و ادامه روند مسیر شکافی حدود ۷۰۰ میلیارد ریال نیاز است.

تکمیل جاده پل کول ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

پل کول از قدیمی‌ترین گذرگاه‌های عشایری کشور است و بیش از ۸۰سال است که عشایر در این مسیر برای عبور خود و دام هایشان از عرض رودخانه، از "گَرگَر" استفاده می‌کنند.

عملیات اجرایی احداث این پل، در سال ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم آغاز شد و درحال حاضر جاده مواصلاتی از دوراهی "احمدفداله" تا کنار "پل کول" احداث و راهشکافی از سر "کول" تا نزدیک "پل کول" انجام شده است.

این مسیر، شمال دزفول را به جنوب الیگودرز متصل می‌کند و سالانه بیش از ۲ هزار خانوار عشایری از استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و لرستان از این محل عبور می‌کنند.

"گرگر" وسیله ای به شکل ابتدایی تله‌کابین است که در مناطق سخت گذر عشایری و روستایی از آن برای عبور از عرض رودخانه استفاده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha