آورده هفت هزار میلیاردی سفر رئیس جمهور برای میراث فرهنگی فارس/کلان پروژه‌ها مشخص شدند

شیراز - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: رئیس جمهور در دومین سفر خود به فارس توجه ویژه‌ای نیز به حوزه‌های سه‌گانه میراث، گردشگری و صنایع دستی فارس داشت و از ره آورد این سفر اختصاص هفت هزار میلیارد ریال اعتبار به این حوزه بود.

محمد ثابت اقلیدی، دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: کلان پروژه‌های میراثی و گردشگری فارس برای بهره‌مندی از این اعتبارات مشخص شده اند.

وی افزود: استان فارس با وجود سهم بالایی از جاذبه‌های میراثی کشور تا کنون از یک موزه استاندارد محروم مانده و موزه منطقه‌ای فارس تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: بر اساس آخرین برآورد انجام شده این موزه برای تکمیل و بهره‌برداری نیازمند چهارهزار میلیارد ریال اعتبار است که بخشی از آن از محل اعتبارات سفر تامین و با تجمیع سایر بودجه‌ها و کمک گرفتن از بخش‌های مختلف تکمیل می‌شود.

ثابت اقلیدی پیش‌بینی کرد: بر اساس برنامه زمان‌بندی موزه منطقه‌ای فارس تا پایان ۱۴۰۳ تکمیل و بهره‌برداری شود.

وی احیای آب رکنی در ورودی شهر شیراز را از دیگر کلان‌برنامه‌های میراث فرهنگی و گردشگری فارس عنوان کرد و گفت: چشمه آب رکنی جاذبه‌ای است که سال‌ها رها شده و نیازمند ساماندهی است و قرار است بخشی از اعتبارات دومین سفر استانی رئیس جمهور به فارس به زنده‌سازی این جاذبه گردشگری شیراز اختصاص یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: این ساماندهی در انتهای سال جاری و نیمه نخست سال آینده اجرا می‌شود.

آورده هفت هزار میلیاردی سفر رئیس جمهور برای میراث فرهنگی فارس/کلان پروژه‌ها مشخص شدند

وی بیان کرد: آزادراه شیراز - اصفهان که در دومین سفر آیت‌الله رئیسی به فارس افتتاح شد، در مسیر خود از چندین جاذبه گردشگری طبیعی فارس مانند سد درودزن، تنگ براق، بهشت گمشده و دیگر جاذبه‌های شهرستان بیضا می‌گذرد.

ثابت اقلیدی اضافه کرد: استفاده از این جاذبه‌های گردشگری نیازمند ایجاد امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در مسیر است که فراهم کردن آن با استفاده از اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس ادامه داد: از محل اعتبارات استانی و ملی سفر استانی رئیس جمهور اعتبارات خوبی نیز به منظور اختصاص تسهیلات برای نوسازی مهمانسراهای استان اختصاص یافته است.

وی گفت: تقویت زیرساخت‌های گردشگری و تکمیل مرمت آثار میراثی از محورهایی است که بر اساس بازدیدهای میدانی کارشناسان و مسئولان اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس برای اختصاص بودجه، در حال اولویت بندی است و هفت هزار میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر نیز در سه سال ۱۴۰۲، ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ اختصاص می‌یابد.

آیت‌الله رئیسی و هیات دولت سیزدهم در دومین سفر استانی ۲۰ و ۲۱ مهرماه ۱۴۰۲ به استان فارس سفر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha