فراخوان سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در شیراز

شیراز – ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی فارس از فرخوان سومین دوره‏ جشنواره‏ بین‌المللی چندرسانه‌‏ای میراث فرهنگی در شیراز خبرداد و گفت: این جشنواره پاییز ۱۴۰۳ برگزارمی‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد ثابت اقلیدی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: جشنواره چندرسانه‌‏ای میراث فرهنگی فارس در هفت بخش برگزار می‌شود و شعار این دوره از جشنواره «ایران ما میراث ما؛ میراث ما ایران ما» تعیین شده است.

وی عنوان کرد: «سینمایی، تلویزیونی و رادیویی»،«میراث دیجیتال»، «هنرهای نمایشی و اجرایی»،«عکس و پوستر»، «ایده و تجارب»، «پویش میراث‌بانان آینده» و«مرور آثار بین‌المللی» هفت بخش این جشنواره است.

ثابت اقلیدی ادامه داد: بخش بین‌الملل این جشنواره به صورت مرور آثار و غیر رقابتی به این دوره جشنواره اضافه شده و می‌کوشد آثار متنوع تصویری هنرمندان خارجی شامل فیلم کوتاه، مستند و عکس را مرور کند.

وی اضافه کرد: این آثار با موضوع میراث فرهنگی ایران، میراث مشترک ایران و سایر کشورها، و یا معرفی خلاقانه یکی از آثار میراث ملموس یا ناملموس ثبت جهانی، با اولویت بخشی به کشورهای منطقه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس گفت: بخش‌های «عکس و پوستر» و «ایده و تجارب» نیز به فراخوان جشنواره سوم افزوده شدند.

ثابت اقلیدی اعلام کرد: ارسال اثر به این جشنواره از ۱۶ تیرماه آغاز می‌شود و در بخش ملی این جشنواره از صاحبان برترین آثار، با اهدای تندیس «آینه میراث»، دیپلم افتخار و جایزه نقدی قدردانی می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال «جایزه ویژه فارس» به برترین آثار در حوزه معرفی خلاقانه میراث فرهنگی این استان تعلق خواهد گرفت و فراخوان این جایزه، به زودی منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha