۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85370691
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باند بزرگ سارقان احشام در خراسان جنوبی متلاشی شد

۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبر: 85370691
باند بزرگ سارقان احشام در خراسان جنوبی متلاشی شد

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از انهدام باند بزرگ سارقان احشام و کشف اموال مسروقه در استان خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ درصد سرقت‌ها در استان کشف شده است.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسن شجاعی نسب روز سه‌شنبه اظهار کرد: در این عملیات پنج نفر از سارقان که با استفاده از خودروهای تیزرو اقدام به سرقت می‌کردند دستگیر شدند و چهار دستگاه خودرو توقیف و احشام سرقتی نیز از آنها کشف شد.

وی ادامه داد: در این ارتباط سارقان دستگیر شده به ۷۳ فقره سرقت و ۴۳۶ راس سرقت احشام نیز اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: سارقان احشام به صورت برنامه‌ریزی شده در سطح شهرستان‌های بیرجند، قاینات، سربیشه، سرایان و خوسف اقدام به سرقت احشام می‌کردند و احشام را پس از سرقت، ذبح کرده و به افرادی که با آنها در ارتباط بودند به فروش می‌رساندند.

وی عنوان کرد: در بازجویی‌های فنی و پلیسی از سارقان، همچنین تعداد پنج نفر از مال‌خرهایی که این احشام سرقتی را خریداری می‌کردند شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی نیز معرفی شدند.

سردار شجاعی‌ نسب یادآور شد: سرقت امروز یکی از جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی است که موجب ایجاد احساس ناامنی و دغدغه در شهروندان و مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه در چند ماه گذشته سرقت‌های متعددی از احشام به صورت برنامه‌ریزی شده در سطح استان اتفاق افتاده است، افزود: این سارقان، اموال شهروندان به‌ویژه احشام را سرقت می‌کردند که شناسایی و دستگیری آنها در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: رزمندگان پلیس و کارآگاهان پلیس آگاهی با بررسی صحنه‌های جرم، اقدامات فنی اطلاعاتی و استفاده از روش‌های نوین کشف جرم توانستند سارقان را لحظاتی بعد از سرقت در یکی از شهرستان‌ها شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه آنها را در مخفیگاه‌شان دستگیر کنند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۳۴ مرحله طرح مقابله با سرقت انجام شده و بیش از هزار متهم در استان دستگیر شدند، افزود: در مجموع ۵۰ درصد سرقت‌ها در سطح استان کشف شده و در این رابطه ۳۸۳ دستگاه گوشی همراه و هفت دستگاه موتورسیکلت آپاچی که در دیگر استان‌ها سرقت شده بود کشف شد.

سردار شجاعی‌ نسب با بیان اینکه در این رابطه ۴۶ باند حرفه‌ای سارقان از ابتدای سال شناسایی، کشف و دستگیر شدند اظهار کرد: همچنین هفت مرحله طرح مقابله با مال‌خران در سطح استان اجرا شده که ۲۵۹ نفر از این افراد شناسایی و دستگیر شدند.

وی یادآور شد: امسال بیش از ۲۰۰ جلسه در ارتباط با موضوع سرقت با عنوان "قرارگاه مقابله با سرقت" اجرا شد که ۹۲ جلسه نیز در استانداری و فرمانداری شهرستان‌های تابعه با حضور سایر سازمان‌ها و نهادها برگزار شده است.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۰ مرحله طرح کنترلی محکومان در سطح استان اجرا شده و در این رابطه ۱۱۳ نفر محکوم متواری دستگیر و مجددا با دستور مقام قضایی به زندان معرفی شدند.

وی افزود: همچنین بیش از سه هزار و ۶۳ نفر محکوم و سارقانی که در گذشته مرتکب جرم شده‌اند مورد رصد قرار گرفته و نظارت و اقدامات پیشگیرانه در این خصوص انجام شده است.

سردار شجاعی نسب گفت: پلیس برای نظم، امنیت و آرامش مردم به صورت شبانه‌روزی تلاش کرده و خدمتگزار مردم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha