۱۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85371301
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: دانش آموزان در انتخابات نقش آفرین باشند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به ایستادگی مردم در برابر تهاجم و توطئه‌های دشمنان طی بیش از ۴۰ سال اخیر، از دانش آموزان خواست تا در انتخابات پیش رو با آگاهی بخشی به خانواده‌ها نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی روز چهارشنبه در مراسم زنگ انقلاب در مدرسه شاهد آیت‌الله بهجت رشت با تبریک فرارسیدن سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی، پس از پیروزی ظفرمندانه انقلاب اسلامی همواره علیه کشور دست به توطئه زده‌اند اما همیشه ناکام مانده‌اند.

وی با بیان اینکه که انقلاب اسلامی ثمره خون هزاران شهید است خطاب به دانش آموزان تصریح کرد: این انقلاب شکوهمند در برابر توطئه های دشمنان با ایستادگی و مقاومت حفاظت شده است و امروز با شکوه و اقتدار هر چه بیشتر در اختیار شما دانش‌آموزان و نسل نو قرار دارد و باید بیش از همیشه مورد مراقبت قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش مهم آینده سازان کشور در سرنوشت این مرز و بوم اضافه کرد: دانش آموزان هوشیار باشند که دشمنان چشم طمع به کشور دوخته اند؛ لذا این قشر از جامعه باید با درس خواندن و با سلاح علم و ایمان در سرنوشت کشور نقش آفرین باشند.

عباسی در ادامه با اشاره به پیشرفت‌های کشور بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: اکنون در همه بخش‌ها اعم از علمی، آموزشی و پزشکی، هوا و فضا و سایر موارد به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته ایم که همه از برکات انقلاب است.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب جوانان نمی توانستند خلاقیت شان را نشان دهند و نوآوری داشته باشند افزود: امروز با تلاش همین جوانان و تکیه بر دانش بومی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان اظهار کرد: زمین های کشاورزی مرغوب را بین افراد توانمند تقسیم کرده بودند و حاصل زحمت کشاورزان به دست آنان نمی رسید؛ اما در سال های اخیر به دستور مقام معظم رهبری زمین ها به مردم بازگردانده شده است.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرارسیدن انتخابات ۱۱ اسفند و اهمیت حضور حداکثری مردم در این عرصه مهم بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور، انتخابات مختلف اعم از مجلس شورای اسلامی، خبرگان رهبری و رئیس جمهوری برگزار می شود و مردم در تعیین سرنوشت شان دخالت دارند.

استاندار گیلان با اشاره به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: حضور حداکثری مردم برای شرکت در این انتخابات اهمیت دارد؛ از اینرو دانش آموزان می توانند در ترغیب خانواده ها برای شرکت در این تکلیف نقش آفرین باشند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به جسم و روح و تمام ابعاد کودکان و نوجوانان گفت: دانش آموزان باید بدانند که چگونه انقلاب اسلامی به دست ما رسیده و پای این انقلاب چه ایستادگی ها، مقاومت ها، رشادت ها، شجاعت ها و ایثارگری هایی انجام شده است.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه ایستادگی، مقاومت‌ها و موفقیت‌ها را باید به نسل حال و آینده انتقال دهیم، اضافه کرد: ما امانتدار این انقلابیم و باید برای آرمان ها و ارزش های آن را برای نسل آینده تبیین کنیم.

وی با اشاره به نقش مهم و خطیر معلمان در تربیت کودکان، نوجوانان و نسل آینده کشور خاطر نشان کرد: معلمان باید با تکیه بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت آینده سازان کشور بیش از پیش تلاش کنند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در نزدیک به چهار هزار واحد آموزشی مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha