انقلاب اسلامی ایران یک زلزله سیاسی در جهان بود

تهران- ایرنا- دبیر شورای عالی سیاسی یمن گفت: انقلاب اسلامی ایران یک زلزله سیاسی گسترده در جهان ایجاد کرد که ارکان استعمار را به لرزه درآورد.

«یاسر الحوری» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا افزود: انقلاب اسلامی ایران نه تنها به تغییرات و تحولات بنیادین برای ملت ایران منجر شد، بلکه همه ملت های منطقه را نیز تحت تاثیر قرار داد.

وی اضافه کرد: پیروزی انقلاب اسلامی دروازه های جدیدی را در زمینه های سازندگی، پیشرفت، استقلال و اراده ملی و ساختن کشوری با توانایی حفظ و حراست از منابع و ثروت ها به روی ملت آزاده ایران گشود.

الحوری با بیان اینکه «پیش از انقلاب اسلامی، منطقه زیر تسلط کامل آمریکا بود و شاه ایران نیز نقش پلیس گمارده شده از سوی غرب را در منطقه ایفا می کرد»، یادآور شد: این انقلاب بارقه امیدی برای همه فرزندان امت اسلامی بود و این احساس را به آن ها داد که امکان درهم شکستن هیمنه و سلطه خارجی و آزادی ملت ها و شکوفایی کشورها وجود دارد.

دبیر شورای عالی سیاسی یمن اظهار داشت: ایران کشور فقیری نبود و همه از امکانات و منابع ایران پیش از انقلاب خبر داشتند، اما بخشی از آنها در اختیار حاکمان و اطرافیانشان و بخش عظیمی نیز در اختیار دشمنان امت اسلامی و کشورهای استعمارگر بود.

وی ادامه داد: دیدگاه ملت ها درباره این انقلاب نوپا براساس حاکمیت و فضای فرهنگی، اجتماعی، دینی و تاریخی آن ها، متفاوت بود، اما اندیشمندان و فرهیختگان، انقلاب اسلامی را آغازی مهم و موفق برای تغییرات و تحولات سیاسی در همه کشورهای عربی و اسلامی می دانستند.

الحوری اضافه کرد: با گذشت زمان انقلاب اسلامی، اهمیت خود را به اثبات رساند و نشان داد که یک انقلاب ریشه ای برای فروریختن همه بت های ساخته دست غرب و باطل کننده همه اندیشه های پوسیده ای است که نه به سود ملت و نه مملکت است.

این مسئول یمنی گفت: انقلاب اسلامی ایران همه جنبش های به اصطلاح اسلامی موجود در آن دوره را که در اصل به شیوه های غیرمستقیم توسط استعمارگران راهبری می شد، از رونق انداخت و کنار زد.

وی افزود: فلسطین یکی از محورهای اصلی این انقلاب بود، زیرا صهیونیسم را غده سرطانی در پیکر امت اسلامی می دانست و صهیونیست ها نیز آن را یک خطر برای موجودیت خود به شمار می آوردند.

الحوری تصریح کرد: آمریکا و انگلیس نیز در مقابل انقلاب اسلامی ایستادند و بسیار زود، خطر آن را برای سیاست و اهداف خود درک کردند و به این رویکرد آن که آزادسازی فلسطین و بیدار کردن ملت های اسلامی است، پی بردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha