انقلاب اسلامی معادلات دنیای استکبار را بر هم زد/ قدردان جمهوری اسلامی هستیم

تهران- ایرنا- دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی، معادلات و برنامه های مستکبران و استعمارگران را در منطقه و جهان برهم زد.

«خالد عبدالمجید» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، منطقه در چنبره معادلات رژیم صهیونیستی و آمریکا قرار داشت و این کشور بر بیشتر کشورهای منطقه مسلط بود و منابع و ثروت های منطقه توسط آن و کشورهای غربی غارت می شد.

وی ادامه داد: ملت های منطقه در حالتی غیرطبیعی زندگی می کردند و شاه ایران و حکومت وی نیز بخشی از ابزارهای آمریکا در منطقه بودند.

عبدالمجید اضافه کرد: دشمن صهیونیستی با حمایت آمریکا به اشغالگری بیشتر و تجاوز علیه ملت های منطقه ادامه می داد و فشارهای سیاسی، اقتصادی و امنیتی گسترده ای بر آنها بویژه ملت ایران وارد می شد.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی، وضعیت منطقه را تغییر داد و دوران نگرانی و ترس دشمن صهیونیستی که مورد حمایت آمریکا بود، آغاز و از حالت حمله و هجوم، وارد حالت دفاعی شد.

انقلاب اسلامی نمونه ای بی نظیر از خیزش های مردمی

وی گفت: انقلاب اسلامی ایران، نمونه ای بی نظیر از خیزش ملت های مظلوم بود که با پیروزی آن، ستاره امیدی در افق آرزوها و آمال ملت های منطقه درخشید.

عبدالمجید افزود: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اوضاع ملت ایران نیز بهتر از دیگر ملت های منطقه نبود، زیرا اختیار و اداره کشور حتی به دست شاه و اطرافیان او نبود، بلکه او فقط سیاست های آمریکا و غرب را در کشور و منطقه اجرا می کرد.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین اضافه کرد: بسیاری از مناطق کشور بدون هیچ خدماتی از سوی حکومت رها شده بود و سرکوب شدید ملت و انقلابیون توسط دستگاه های امنیتی را هم باید بر این مصائب و شرایط افزود.

وی اظهار داشت: اوضاع فلسطین همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی بسیارنا امید کننده بود و حکام کشورهای عربی یا با رژیم صهیونیستی همراه بودند، یا علیه فلسطین توطئه می کردند و یا از هر اقدامی ناتوان بودند، در حالی که ملت فلسطین این انقلاب را از همان ابتدا تقویت کننده و پشتیبان و منجی انقلاب و خیزش خود می دانستند.

خدمات ارزنده جمهوری اسلامی به مردم فلسطین

عبدالمجید یادآور شد: پس از امضای پیمان کمپ دیوید، درحالی که موضع رسمی عربی برای تسلیم بیشتر در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی آماده می شد، ملت فلسطین این انقلاب را پشتیبان اصلی و محوری برای دستیابی به حقوق ملی و تاریخی خود بشمار می آورد.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین افزود: پیروزی انقلاب اسلامی اعتماد به نفس را به ملت ایران بازگرداند و حکومت با تکیه بر مردم، امکانات و منابع و ثروت های کشور را در راستای خدمت به آن بکار گرفت.

وی اضافه کرد: خدمات انقلاب اسلامی به ملت های منطقه، فقط به ابتدای پیروزی آن محدود نشد، بلکه این خدمات و همراهی با ملت های مظلوم منطقه در طول چهار دهه همچنان ادامه دارد.

عبدالمجید تصریح کرد: در موضوع فلسطین، جمهوری اسلامی خدمات ارزنده ای را به این ملت مظلوم ارائه کرد و از نخستین کشورهایی بود که فلسطین را به رسمیت شناخت و فلسطین و بویژه گروه های مقاومت توانستند با حمایت های آن، امکانات و نیروها و توانایی خود را بازسازی کنند.

دبیرکل جبهه مبارزه مردمی فلسطین اظهار داشت: این حمایت و پشتیبانی از ملت فلسطین در بخش ها و میدان های مختلف صورت گرفت و نقش مهمی در همه نبردهای ملت فلسطین با اشغالگران صهیونیست داشت و در این زمینه باید به روح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همه شهدای جمهوری اسلامی درود بفرستیم.

عبدالمجید افزود: ملت فلسطین قدردان همه مسئولان جمهوری اسلامی و در راس آن ها امام خامنه ای(دام ظله) است و به آن ها اطمینان می دهد که به جهاد و مقاومت خود ادامه می دهد و در این راه وفادار می ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha