تحلیلگر لبنانی: انقلاب اسلامی، اعتماد به نفس را به ملت ایران بازگرداند

تهران- ایرنا- تحلیلگر ارشد روابط بین الملل لبنان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه اعتماد به نفس، به سطوح و مراتب بالای توسعه و پیشرفت دست یافت.

«عدنان علامه» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار بین الملل ایرنا افزود: ایران پیش از انقلاب اسلامی، بازار مصرفی تولیدات کشورهای استعماری و ابزار اجرای سیاست های آمریکا بود و روابط ویژه و نزدیکی با رژیم صهیونیستی داشت.

وی اضافه کرد: شاه از حمایت نامحدود آمریکا و رژیم اسرائیل برخوردار بود، دستگاه ساواک با آهن و آتش با ملت برخورد می کرد و کار به ممنوعیت بسیاری از مراسم ها رسیده بود.

علامه اظهار داشت: ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی از بازار مصرف به تولیدکننده علم و فناوری تبدیل شد، درحالی که پیش از آن، نه تنها اجازه ورود فناوری به ایران را نمی دادند، بلکه منابع آن را نیز غارت می کردند.

تحلیلگر ارشد روابط بین الملل لبنان اضافه کرد: ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در هیچ یک از مولفه های توسعه و پیشرفت قابل مقایسه با وضعیت کنونی نبود، با پیروزی انقلاب اختیار و اداره کشور به دست ملت افتاد و مفاهیمی مانند اعتماد به نفس و خودکفایی به بهترین شکل به ظهور رسید.

این نویسنده لبنانی گفت: ایران با اعلام پیروزی انقلاب اسلامی، به قبله آزادگان و انقلابیون تبدیل شد و همه جنبش های مقاومت، تمرکز خود را بر الهام از این تجربه بی نظیر گذاشتند.

علامه اضافه کرد: انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) موضوع فلسطین را به صدر مسائل جهان اسلام بازگرداند و روابطی راهبردی میان ایران و موضوع فلسطین برقرار شد و دو اقدام مهم در این زمینه و بسیار اثر بخش بود.

وی افزود: تبدیل سفارت رژیم اسرائیل به سفارت فلسطین و اعلام جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس دو اقدام مهم در موضوع فلسطین بود.

به گفته این تحلیلگر ارشد روابط بین الملل لبنان، برخی تحویل سفارت رژیم صهیونیستی به فلسطینی ها را به عنوان آزادسازی نخستین بخش از سرزمین فلسطین و بازگرداندن آن به صاحبان اصلی توصیف کردند.

علامه تصریح کرد: تقویت گروه های مقاومت و مبارزان علیه رژیم صهیونیستی از دیگر ثمرات انقلاب اسلامی برای فلسطین و کشورهای منطقه بود، به طوری که گروهی مانند حزب الله لبنان به یک ارتش پیشرفته در مقابل این رژیم تبدیل شد و در سال ۲۰۰۰ میلادی عقب نشینی ذلت بار رژیم اسراییل را از جنوب لبنان به ارمغان آورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha