۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85376010
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعتقاد امام راحل به مردم، باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

گنبدکاووس- ایرنا- فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: اعتقاد عمیق امام راحل به مردم باعث پیروزی انقلاب اسلامی و شکست دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی شد.

به گزارش ایرنا سردار علی ملک‌ شاهکوهی روز یکشنبه در همایش وحدت سران ایلات و طوایف عشایر استان گلستان در شهر مرزی «کرند» شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: هیچکس به اندازه امام خمینی(ره) بعد از ائمه اطهار(ع) برای اسلام زحمت نکشید و تمام مخالفان و موافقان به عملکرد موفق ایشان اعتراف کردند.

وی افزود: آزادی و استقلال امت، حاکمیت وحدت و توسعه و پیشرفت ایران اسلامی از جمله مناطق کمتر توسعه یافته‌ای مانند شهر مرزی کرند به برکت تلاش‌ و رهنمودهای امامین انقلاب بدست آمده است.

فرمانده سپاه نینوا گلستان ادامه داد: قبل از سال ۱۳۵۷ نامی از شهر مرزی کرند برده نمی‌شد اما امروز جوانان این منطقه شاهد خدمات دولت در بخش‌های مختلف زیربنایی مانند جاده دسترسی، برق، گاز، مخابرات و امکانات بهداشتی هستند.

سردار ملک شاهکوهی اضافه کرد: مسوولان در مسیر جهاد تبیین برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، می‌توانند تحولات شکل گرفته در طول چهار دهه گذشته در شهر مرزی کرند را مثال بزنند.

وی افزود: امام راحل در علم و سیاست، عرفان و مبارزه بی‌نظیر بود به طوری که وقتی عراق با همراهی ۸۰ کشور ابرقدرت در راس آن آمریکا و شوروی به ایران حمله کرد و کارشناسان نظامی معتقد بودند ایران سه ماه هم مقابل این حملات دوام نمی‌آورد، ایشان با قاطعیت اعلام کردند تا زمانی که لازم باشد در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنیم.

اعتقاد عمیق امام راحل به مردم، باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: ابهت پوشالی نظام شاهنشاهی را امام خمینی(ه) در همان ساعت نخست ورود به خاک ایران در سال ۱۳۵۷ از بین برد و وقتی جنگ شروع شد هم با قاطعیت اعلام کرد اگر این جنگ ۲۰ سال هم طول بکشد ملت ایران در مقابل دشمن مقاومت می‌کند.

سردار ملک شاهکوهی افزود: امام راحل در جنگ به مردم اعتماد کرد و مردم با مال و جانشان در مقابل ارتش عراق ایستادند و ابهت ۲ ابرقدرت شرق و غرب را شکسته و در مقابل صدام به پیروزی رسیدند.

وی تاکید کرد: اقتدار و امنیت امروز ایران و شکل‌گیری بیداری اسلامی در جهان را مدیون تلاش‌های امام خمینی(ره) و شاگرد خلف ایشان رهبر معظم انقلاب هستیم.

وی ادامه داد: دشمنان تمام توان خود را برای خلق داعش و انجام جنایت به اسم دین با هدف ترویج اسلام هراسی به کار گرفتند اما خداوند حافظ اسلام است و شاهد برپایی رستاخیز حمایت از مردم غزه در کل اروپا هستیم.

به گزارش ایرنا، چهار هزار و ۲۰۰ خانوار عشایری بومی ترکمن و کوچنده با مجموع جمعیت افزون بر ۲۳ هزار نفر در مراتع گلستان زندگی می‌کنند.

قلمرو زیستی عشایر کوچنده و بومی ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع شرق گلستان است و ۶۵ درصد از آنان در مراتع مراوه‌تپه، ۲۹ درصد در گنبدکاووس و ۶ درصد در کلاله حضور داشته و قشلاق می‌کنند.

جامعه عشایری گلستان را ۲ تیپ از عشایر کوچنده کُرد خراسان‌های شمالی و رضوی و تعداد محدودی از سمنان و عشایر بومی ترکمن استان تشکیل می‌دهند که تا سه سال قبل افزون بر ۷۶۰ هزار رأس دام شامل گوسفند، بز، گاو و شتر برای پرورش در اختیار داشتند که با خارج شدن بخشی از این دام‌ها از چرخه تولید به دلایلی مانند خشکسالی، حذف ارز ترجیحی و افزایش هزینه تولید این عدد به ۵۶۰ هزار راس رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha