هسته‌های مقاومت به برکت خون شهدا در کشورهای اسلامی ایجاد شد

گرگان-ایرنا- فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: هسته‌های مختلف مقاومت به شکل و نوع‌های مختلف در کشورهای اسلامی به برکت خون شهدایی همچون مدافع حرم تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا سردار علی ملک‌شاهکوهی جمعه شب‌ در مراسم استقبال و وداع با پیکر شهید غلامعلی تولّی در محل حسینیه عاشقان ثارالله سپاه نینوا در گرگان اظهار کرد: امام راحل ۴۰ سال قبل تشکیل چنین هسته‌هایی را اعلام و مورد تاکید قرار داده بود.

وی بیان کرد: امروز به برکت خون شهید تولی‌ها بسیج مردمی (حشدالشعبی) در عراق و گروه‌های دیگر در سوریه، یمن، لبنان و سایر کشورها شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ادامه همین مسیر سبب خواهد شد تا در لندن هم شاهد تشکیل چنین هسته‌هایی در آینده‌ای نزدیک باشیم.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: از صیح امروز که پیکر شهید تولی وارد استان شد، مردم وفاداری خود را به شهدا به خوبی به نمایش گذاشتند و مراسم امشب هم گویای این حقیقت است.

ملک‌شاهکوهی افزود: خیلی‌ها تلاش داشتند تا در اوایل سال‌های ۱۳۹۰ و ۱۳۹۱، بشار اسد را از ریاست جمهوری سوریه بردارند، اما همین شهدا و و رهبر معظم انقلاب در آن شرایط سخت مقابل برداشتن بشار اسد ایستادند.

وی ادامه داد: پس از آن گروه‌های زینبیون،‌ فاطمیون و سایر گروه‌ها در کشورهای دیگر تشکیل شد.

وی یادآور شد: در شرایطی که همه چیز برای سقوط سوریه و رفتن بشار اسد آماده بود و متعهدین به این مساله بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار هزینه کرده بودند، تنها کسی که مقابل ۸۰ کشور ایستاد، کسی جز شهید حاج‌قاسم سلیمانی نبود.

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: آمدن شهید تولی پس از بیش از ۱۰ سال، نشان از ماموریت ویژه این شهید دارد که ما از آن بی‌خبریم، اما در این مراسم میثاق و عهد مجدد می‌بندیم که برای دفاع از اسلام و آرمان‌های امام و رهبری، تا پای جان از ارزش‌های نظام و اسلام دفاع کنیم.

ملک‌شاهکوهی تاکید کرد: در این شرایطی که دشمن با دروغ، سیاه‌نمایی و ایجاد فضای تار و تاریک وارد میدان شده، وظیفه ما جهاد تبیین مورد نظر و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا مراسم استقبال و وداع با پیکر پاک و مطهر شهید غلامعلی تولّی اولین شهید مدافع حرم گلستان که بعد از حدود ۱۱ سال به استان بازگشت، جمعه شب در گرگان برگزار شد.

پیکر شهید تولی که ظهر امروز وارد شهرستان گالیکش (زادگاه شهید) شده بود، روز گذشته و پیش از ورود به این شهرستان در کنار هفت شهید تازه تفحص شده دیگر، در صحن مطهر حرم رضوی توسط خدام و زوار امام رضا (ع) تشییع شده بود.

پیکر مطهر شهید غلامعلی تولی در کنار هفت شهید والامقام شناسایی شده دیگر برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) عازم مشهد مقدس شد و پس از طواف در ضریح مطهر امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس راهی زادگاه خویش خواهند شد.

شهیدان علی آقاعبداللهی، مهدی ذاکرحسینی، الیاس چگینی، محمدرضا یعقوبی، سیدمصطفی صادقی، حسن اکبری و رضا عباسی، دیگر شهدای شناسایی شده جدید هستند.

شهید مدافع حرم «غلامعلی تولی» نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان است که ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۹۲ به سوریه اعزام شد و پنج روز بعد به شهادت رسید.

شهید تولی اهل روستای یورت زینل از توابع بخش مرکزی گالیکش و ساکن شهرستان گنبدکاووس بود و در زمان شهادت ۴۵ سال داشت.

استان گلستان ۲۰ شهید مدافع حرم دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha