۱۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۰۶
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85376230
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقاد قانونگذار اروپایی از انفعال بروکسل در بحران غزه

تهران – ایرنا – نماینده چپگرای ایرلند در پارلمان اروپا استعمارگران اروپایی را همدست شهرک نشینان صهیونیست دانست و با انتقاد از انفعال نهادهای اروپایی در قبال اوضاع نابسامان غره، گفت: اتحادیه اروپا خود بخشی از مشکل است.

به گزارش ایرنا، میک والاس امروز در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار فیلمی از سخنرانی خود در پارلمان اروپا نوشت: استعمارگران اروپایی زمینه‌ساز پروژه استعماری شهرک‌نشینان اسرائیلی بوده و به مدت ۷۵ سال از رژیم نژادپرست اسرائیل که به‌صورت سیستماتیک بی‌رحمانه با فلسطینینان رفتار کرده و آنها را سلاخی می‌کرد، حمایت کردند.

والاس در این سخنرانی افزود: ۷ اکتبر که اسرائیل نسل‌کشی فلسطینیان را آغاز کرد، اتحادیه اروپا به دفاع از آنان شتافت و اورسولا فون درلاین و روبرتا متسولا (رئیسان کمیسیون و پارلمان اروپا) به اسرائیل سفر کرده و وعده حمایت بی‌قید و شرط دادند.

این چهره جنجالی ادامه داد: بر خلاف آنان که می‌گویند اتحادیه اروپا می‌تواند مانع از گسترش جنگ شود، شورای اروپا هنوز خواهان آتش‌بس در غزه نشده است. اتحادیه اروپا خود بخشی از مشکل است.

وی پیشتر گفته بود که آمریکا و متحدان اروپایی آن هنوز ذهنیت استعماری داشته، نژادپرستند و فلسطینی‌ها را برابر نمی‌بینند.

وی ادامه داد: آنها فکر نمی‌کنند که فلسطینی‌ها حق دارند که زندگی‌ای توأم با عزت از هر لحاظ داشته باشند.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که با احتساب ۱۲۷ شهید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به ۲۷ هزار و ۳۶۵ نفر رسید.

این وزارت‌خانه اعلام کرد که تعداد زیادی از قربانیان همچنان زیر آوار و در خیابان‌ها مانده‌ و صهیونیست‌های اشغالگر اجازه امدادرسانی به آن‌ها را نمی‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha