تبیین دستاوردها؛ جهادی برای ارتقای سرمایه‌ اجتماعی در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- تبیین دستاوردها و عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای جهاد تبیین، بهترین کار در این برهه از زمان برای ارتقای روزافزون سرمایه اجتماعی و نشان دادن عظمت و اقتدار ایران اسلامی برای مردم آذربایجان غربی است.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی ایران در حالی روزهای منتهی به چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیرد که در این مدت طولانی، با وجود کارشکنی های دشمنان و ایجاد موانع طاقت فرسا، همواره مسیر رو به جلو را طی کرده و در بسیاری از موارد، زبانزد پیشرفت در دنیا بوده است.

فناوری فضایی، فناوری نانو، علوم نظامی، توسعه علمی و تولید محتوای علمی، حوزه های ورزشی و همچنین اقتدار منطقه ای از جمله مهمترین شاخص های توسعه ایران اسلامی با وجود کارشکنی دشمنان این مرز و بوم در ۴۵ سال گذشته بوده است.

تحمیل تحریم ۴۵ ساله، جنگ هشت ساله، فتنه های متعدد با بهانه های گوناگون و همچنین تهاجم و حتی شبیخون فرهنگی از جمله راهکارهای دشمن برای مقابله با مسیر رو به پیشرفت ایران اسلامی بوده که با همت والای مردم و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری همواره نتیجه ای جز شکست برای آنان نداشته است.

در کنار همه اقداماتی که صورت گرفته، تبیین دستاوردها از جمله مواردی است که شاید مغفول واقع شده و امروز با دستور صریح رهبر معظم انقلاب در این خصوص، بر همگان واجب شده تا سهم خود را در این باره ایفا کنند.

رهبر معظم انقلاب با صحه گذاشتن بر پیشرفت های صورت گرفته در کشور به ویژه در دولت مردمی سیزدهم، این خرده را نیز گرفتند که این دستاوردها و عملکردهای درخشان، هنوز به صورت مناسب به مردم تبیین نشده و باید برای این امر جهادی والاتر از جهادهای خدمت رسانی با مضمون تبیین راه اندازی شود.

در آذربایجان غربی نیز نظیر بسیاری از نقاط کشور، بسیاری از اصحاب خدمت و رسانه، به این فرمایش رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و همین امر بهانه ای شده تا همه ظرفیت ها برای تبیین اقدامات و دستاوردها به کار گرفته شود.

آذربایجان غربی که تا همین چند سال پیش، واژه محرومیت را یدک می کشید و همواره در جداول مربوط به شاخص های مختلف رده های پایانی یا ماقبل پایانی را به خود اختصاص داده بود، در این مدت با تلاش مسوولان، راه های توسعه را پیموده است.

بهبود بیش از ۱۰ رتبه ای در شاخص فلاکت و بهبود وضعیت استان در این خصوص، افزایش نرخ اشتغال و کاهش مداوم و مستمر نرخ بیکاری و قفل شدن این نرخ در اعداد تک رقمی، ارتقای امید به آینده طبق شاخص مشارکت اقتصادی، افزایش سرمایه گذاری در آذربایجان غربی و ورود صدها هزار میلیارد سرمایه در بخش های دولتی، خصولتی و خصوصی به استان، بهبود ۲۲ رتبه ای بهره وری نسبت به ۲ سال گذشته همگی شاخص هایی هستند که نشان می دهند آذربایجان غربی مسیر توسعه را در حال پیمودن است.

علاوه بر آن، اجرای موفق طرح هایی نظیر نهضت ملی مسکن با تامین ۲.۵ برابری ظرفیت پیش بینی شده، تحقق بیش از ۱۰۰ درصدی اشتغال پیش بینی شده در ۲ سال متمادی، آبرسانی، گازرسانی و توسعه اینترنت با ارقام سه رقمی، توجه به زیرساخت ها برای بهبود معیشت مردم و کاهش بار تورمی ناشی از دوری از مرکز و بنادر جنوبی کشور، شکستن رکورد تولید و خرید گندم در راستای خودکفایی در این محصول استراتژیک، احیای دهها واحد راکد صنعتی و معدنی از جمله دیگر اقداماتی است که در سال های اخیر با فعالیت دولت سیزدهم در آذربایجان غربی اجرایی شده و اثرات بسیار خوبی داشته است.

با توجه به همه این اقدامات، می طلبد که جهاد تبیین به عنوان سرلوحه کار رسانه ای در آذربایجان غربی در دستور کار همه اصحاب رسانه و قلم بوده و با اطلاع رسانی های متعدد در این خصوص، مردم را از همه این اقدامات آگاه کرده و ضمن عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، زمینه ارتقای سرمایه اجتماعی را نیز فراهم کنند.

امری که می تواند در موارد متعدد از جمله انتخابات پیش رو بسیار موثر بوده ومشارکت اجتماعی بیش از پیش را موجب شود.

#پیشرفت_آذربایجان_غربی

#پیشرفت_ایران

#جام_رسانه_امید

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha