۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبرنگار: 2082
کد خبر: 85377135
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

توافق عربستان و کره‌جنوبی برای گسترش همکاری نظامی

تهران- ایرنا- عربستان و کره‌جنوبی یک یادداشت تفاهم را برای گسترش همکاری در حوزه نظامی و توسعه تسلیحات امضا کردند درحالیکه سئول به دنبال فروش سلاح‌ بیشتر در منطقه غرب آسیا است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، ائوم دونگ هوان وزیر «مدیریت برنامه اکتساب دفاعی» کره‌جنوبی و طلال بن عبدالله العطیبی مشاور وزیر دفاع عربستان امروز دوشنبه این توافق را در ریاض امضا کردند.

مدیریت برنامه اکتساب دفاعی کره‌جنوبی اعلام کرد که بر اساس این یادداشت تفاهم همکاری، دو طرف یک کمیته دو جانبه بمنظور تحقیق مشترک و توسعه سامانه‌های تسلیحاتی برای تداوم همکاری در صنعت دفاعی راه اندازی خواهند کرد.

امضای این توافق در حالی صورت گرفته که شرکت‌های دفاعی کره‌جنوبی از جمله «هانوا»، «لیگ نکس ۱» و «هیوندای روتم» در «نمایشگاه دفاعی جهان ۲۰۲۴» که از دیروز یکشنبه در ریاض آغاز شده، آخرین سامانه‌های تسلیحاتی خود را به نمایش گذاشتند.

طبق اعلام مدیریت برنامه اکتساب دفاعی، شین وون-سیک وزیر دفاع کره‌جنوبی که به عنوان بخشی از سفر منطقه‌ای خود از این نمایشگاه بازدید می‌کرد، و خالد بن سلمان آل سعود همتای عربستانی او در مراسم امضای یادداشت تفاهم همکاری حضور داشتند.

سئول به دنبال افزایش فروش سلاح است تا به یکی از بزرگترین عرضه کنندگان در این زمینه تبدیل شود.

طبق داده‌های وزارت دفاع کره‌جنوبی، فروش سلاح این کشور از ۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

گزارش اتاق صنعت و بازرگانی کره نشان می‌دهد که صادرات سلاح به خاورمیانه بین ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۲ نزدیک به ۱۰ برابر شده است.

موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی در ماه نوامبر (آبان/ آذر) گزارش داد که شرکت‌های تسلیحاتی کره‌ای در سال‌های اخیر به توافق‌هایی با عربستان برای فروش سامانه‌های راکتی چند منظوره، مهمات و سامانه‌های الکترو اپتیکال به ارزش مجموعا ۹۸۹ میلیون دلار دست یافتند و توافق‌های بیشتری می‌تواند صورت گیرد.

در این گزارش آمده است: کشورهای عربی خلیج فارس به دنبال تنوع بخشی به منابع خرید و شراکت با (کشورهایی) غیر از عرضه کنندگان غربی سنتی‌شان هستند. سئول می‌تواند جایگزین‌های پیشرفته‌ای با قیمت‌های رقابتی و زمان‌های تحویل کوتاه‌تر پیشنهاد دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha