«آغوش باز» بهترین فیلم شعیبی است/ مخاطبان تشنه این فیلم هستند

ایرنا- تهران- تهیه‌کننده فیلم سینمایی «آغوش باز» از فیلم‌های حاضر در چهل‌ودومین جشنواره بین المللی فیلم فجر، این اثر را بهترین فیلم کارنامه بهروز شعیبی می‌داند.

علی سرتیپی تهیه‌کننده فیلم سینمای «آغوش باز»‌ به کارگردانی بهروز شعیبی از آثار حاضر در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، درباره اولین همکاری خود با بهروز شعیبی گفت: اولین دلیل من برای این همکاری شخص بهروز شعیبی است. ما تا کنون با بهروز شعیبی همکاری نداشتم و صرفا آشنایی دورادور با او داشتم. همواره هم به‌عنوان یکی از افراد با اخلاق در سینما او را می‌شناختم. نکته دوم هم فیلمنامه «آغوش باز» بود که احساس کردم در اوضاع و احوال این روزها به عنوان فیلمنامه‌ای که به موضوع خانواده می‌پردازد، جذاب است.

وی افزود: در کنار این عوامل، فیلم «آغوش باز» سرمایه‌گذار خوبی هم داشت و جمیع این موارد باعث شد که بخشی از سرمایه‌گذاری و تهیه‌کنندگی این پروژه را بپذیریم. این فیلم هم در فرآیند تولید تجربه خیلی خوبی برای من بود و با وجود حساسیت و وسوای بالای بهروز شعیبی زودتر از برنامه‌ریزی‌ای که داشتیم کار تمام شد و هم ماحصلی که امروز روی پرده شاهد هستیم برای‌مان راضی‌کننده است.

تفاوت این فیلم با فیلم‌های کمدی پرفروش این روزهای سینمای ایران، می‌تواند منجر به این شود که مردم فیلم را دوست داشته باشند و به تماشای آن بنشینند. بالاخره اینکه مدام جنس خاصی از فیلم، اکران شود، مردم را آرام‌آرام خسته می‌کند

این پخش‌کننده باسابقه سینما، درباره پیش‌بینی خود از وضعیت «آغوش باز» در اکران عمومی هم گفت: با توجه به بازخوردهایی که در این چند روز داشتیم، احساس می‌کنم اتفاق خوبی برای فیلم در اکران خواهد افتاد و این فیلمی است که مردم و خانواده‌ها قطعا آن را دوست خواهند داشت. جامعه امروز ما، تشنه فیلم‌هایی از این جنس است و به همین دلیل قطعا اتفاق خوبی برای آن خواهد افتاد.

وی افزود: تفاوت این فیلم با فیلم‌های کمدی پرفروش این روزهای سینمای ایران، می‌تواند منجر به این شود که مردم فیلم را دوست داشته باشند و به تماشای آن بنشینند. بالاخره اینکه مدام جنس خاصی از فیلم، اکران شود، مردم را آرام‌آرام خسته می‌کند. «آغوش باز»‌ می‌تواند قشر گسترده‌ای را به سینما بکشاند. این فیلمی است که نمونه آن را سال‌ها در سینمای ایران نداشتیم.

سرتیپی درباره شاخص‌ترین مولفه‌های نگاه بهروز شعیبی به مسائل اجتماعی، توضیح داد: اصلی‌ترین ویژگی در نگاه بهروز شعیبی «اخلاق» است. همان‌طور که خودش یک انسان اخلاق‌گراست، دوست دارد در آثارش هم این نگاه اخلاقی وجود داشته باشد. به همین دلیل هم فیلم‌هایش همین ویژگی مشترک را دارند. معتقدم «آغوش باز» بهترین فیلم بهروز شعیبی است. هم از نظر طرح موضوع و سوژه و هم از منظر کارگردانی و ایجاد حس و حالی که در فیلم شاهد هستیم، این تجربه به سینمای شعیبی نزدیک است. فکر می‌کنم مردم هم این فیلم را دوست داشته باشند.

وی افزود: «آغوش باز» همه فاکتورهای لازم برای یک فیلم سرپا و خوب را دارد. قطعا من هم در مقام تهیه‌کننده پیشنهاداتی را در فرآیند تولید و نهایی کردن کار، داشته‌ام. سه یا چهاربار به‌صورت مشترک با بهروز فیلم را دیده‌ایم و هم در مرحله مونتاژ و هم در مرحله نهایی شدن کار، نکاتی را هم مطرح کرده‌ام. بهروز شعیبی هم این نکات را پذیرفته و ارتباط بسیار خوبی در این فرآیند با هم داشتیم. فکر می‌کنم بعد از جشنواره هم لازم باشد دستی به سروروی فیلم بکشیم و زمان آن را کوتاه‌تر کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha