مستندساز ارمنستانی:‌ همیشه دنبال فرصتی برای ارتباط با فیلم‌سازان ایرانی بودم + فیلم

تهران- ایرنا- مستندساز اهل ارمنستان و مهمان بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر با بیان این که همیشه علاقه‌مند به ایران بوده‌ام، گفت:‌ از زمانی که جانشین مدیر موسسه ملی فیلم و تئاتر ایروان بودم به دنبال فرصتی برای ارتباط با فیلم‌سازان ایرانی می‌گشتم.

سارا نعل‌بندیان،‌ مهمان بخش بین‌الملل چهل و دومین جشنواره فیلم فجر در حال حاضر مشاور موسسه ملی فیلم و تئاتر ایروان است و در حوزه مستندسازی نیز فعالیت دارد.

وی که برای اولین بار به ایران سفر کرده در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا درباره هدفش از این سفر گفت:‌ من همیشه علاقه‌مند به ایران بوده ام. حتی زمانی که جانشین مدیر موسسه ایروان بودم به دنبال فرصتی برای ارتباط با فیلم‌سازان ایرانی بودم تا اینکه امسال موفق شدم در جشنواره فجر شرکت کنم تا بتوانم ارتباطات خوبی با فیلم‌سازان ایرانی به صورت مستقیم بگیرم.

داریوش مهرجویی و عباس کیارستمی کارگردان‌های مورد علاقه من هستند

این فیلم‌ساز افزود:‌ بیشتر هدفم همکاری های دوجانبه در تولید فیلم، برگزاری کارگاه آموزشی در موسسه‌مان در ایروان است. همچنین اعزام دانشجوهای تئاتر به ایران را پیگیری می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که کارگردان مورد علاقه شما چه کسی است‌؛ اظهار کرد:‌ من فقط کارگردان‌های معروف را می شناسم. داریوش مهرجویی و عباس کیارستمی کارگردان‌های مورد علاقه من هستند. وقتی که دانشجو بودم یک دوست ایرانی داشتم که همیشه با هم فیلم‌های عباس کیارستمی را نگاه می‌کردیم.

نعل‌بندیان درباره حضور فعال تر ایران در بازارهای فیلم بیان کرد:‌ رقابت بسیار سنگین است. برای کشورهایی مانند ایران بهترین راه حل شرکت در جشنواره‌های بین‌المللی است. از این طریق می‌توانند فیلم‌های خودشان را عرضه و برایش مشتری پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha