فیلم‌ساز هندی حاضر در فجر ۴۲:‌ فیلم‌های کیارستمی و مجیدی را به شدت دوست دارم+ فیلم

تهران- ایرنا- فیلمساز هندی و مدرس ورکشاپ (کارگاه) فیلمنامه تا توزیع در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت:‌ من حقیقتاً خیلی به فیلم‌های ایرانی علاقه‌مند هستم و کار کارگردان‌های خوب ایرانی مانند عباس کیارستمی و مجید مجیدی را به شدت دوست دارم.

بی جوکومار دامودومار،‌ فیلمساز هندی که تا کنون ۱۴ فیلم ساخته است،‌ امسال برای تدریس در ورکشاپ فیلمنامه تا توزیع به جشواره فجر دعوت شده است.

این کارگردان خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا،‌ اظهار کرد:‌ این ورکشاپ در اصل برای افرادی است که در حوزه بازاریابی سینما کار می‌کنند و از ابتدای فرایند یعنی فیلمنامه نویسی تا تولید و توزیع فیلم در این ورکشاپ توضیح داده می‌شود. پس یک چیزی بیشتر از فیلمنامه نویسی تدریس می‌شود. در واقع تمام نکات مراحل از فیلمنامه نویسی تا پیش تولید، فیلمبرداری، تدوین، کارگردانی و توزیع فیلم در این جلسات طولانی گفته می‌شود.

اگر فیلمی ساخته بشود و درست توزیع نشود اصلاً دیده نخواهد شد

وی درباره اهمیت بازاریابی فیلم توضیح داد:‌ توزیع فیلم یکی از مهم‌ترین بخش‌های چرخه فیلمسازی است. به خاطر اینکه اگر فیلمی ساخته بشود و درست توزیع نشود اصلاً دیده نخواهد شد. توزیع فیلم مراحل مختلفی دارد که حضور در جشنواره‌ها، نمایش آن در سینماهای مختلف و تبلیغات بخشی از این مراحل است.

این فیلمساز هندی که برای پنجمین بار در ایران حضور یافته گفت:‌ من حقیقتاً خیلی نسبت به فیلم‌های ایرانی علاقه مند هستم و کار کارگردان‌های خوب ایرانی مانند عباس کیارستمی و مجید مجیدی را به شدت دوست دارم. فیلم‌های ایرانی در محل زندگی من یعنی ایالت کارولا بسیار محبوبیت دارد. ما در ایالت کارولای هندوستان، جشنواره‌های زیادی برگزار می‌کنیم و زمانی که فیلم‌های ایرانی نمایش داده می‌شود، مخاطبان بسیار زیادی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha