۱۶ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۴۴
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85377731
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار: پشتوانه مردمی توجه ویژه دولت به کردستان را استمرار می‌دهد

سنندج-ایرنا- استاندار کردستان گفت: استمرار توجه ویژه دولت به کردستان و جذب هلدینگ های بزرگ به سرمایه گذاری در استان مستلزم پشتوانه مردمی است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به سقز، اسماعیل زارعی کوشا روز دوشنبه در مراسم جشن انقلاب و جهاد تبیین و دیدار مردمی در روستای قشلاق پل سقز، ضمن تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: دهه فجر فرصتی برای بیان خدماتی است که با تلاش دولتمردان و همراهی مردم انجام شده است.

وی افزود: کردستان امروز با کردستان ۲۰ و ۳۰ سال پیش قابل مقایسه نیست چه برسد به اینکه وضعیت استان را قبل و بعد از انقلاب مقایسه کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه امروز جشن پوشش ۱۰۰ درصدی گاز را در استان برگزار کردیم، بیان کرد: در حال حاضر هیچ روستایی در استان با وجود سخت گذر بودن، از نعمت گاز محروم نیست.

زارعی کوشا ادامه داد: شاخص گازرسانی در کردستان ۱۵ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و این بیانگر همت مسئولان این بخش و نگاه ویژه به استان است.

وی بیان کرد: در ۲ سال اخیر توجه و نگاه ویژه ای به استان بوده است و این را می توان در تکمیل پروژه های نیمه تمامی که بیش از ۲ دهه از آغاز عملیات اجرایی آنها گذشته بود، بخوبی مشاهده کرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه از ظرفیت دولت برای توسعه کردستان باید بیشتر بهره ببریم، گفت: برطرف کردن محرومیت در این منطقه نیاز به جذب نگاه ویژه دولت به استان دارد.

زارعی کوشا یادآور شد: در یک سال و نیم اخیر رئیس جمهور سه دور به کردستان سفر کردند و حاصل آن هم بیش از سه هزار مصوبه بوده است.

استاندار کردستان گفت: دشمنان نظام به دنبال تبلیغ تفرقه بین مردم هستند و خوشبختانه تاکنون نتوانستند موفق شوند و ما همچنان در عرصه های مختلف شاهد حضور گسترده مردم هستیم.

زارعی کوشا بیان کرد: دولت هیچ نامزدی در انتخابات ندارد ولی رسالت دارد زمینه حضور و مشارکت زیاد مردم را فراهم کند.

خدمات دولت در سقز

فرماندار ویژه شهرستان سقز در این مراسم اظهار کرد: بهره برداری از فرودگاه سقز، افزایش دیماند برق شهرک صنعتی ، آبرسانی به شهر سقز، عملیات اجرایی کارخانه طلا بخشی از وعده های رئیس جمهور در سفر نخست خود به کردستان بود که اجرایی شده است.

جعفر توان اضافه کرد: اجرای طرح توسعه بیمارستان تامین اجتماعی، بخش کودکان شماره ۲، جذب ۵۳ متخصص و فوق تخصص، احداث هشت خانه بهداشت روستایی، فعاسازی چهار مجتمع آبرسانی، احداث چندین مدرسه توسط خیرین از جمله اقدامات انجام شده در ۲ سال اخیر است.

وی با اشاره به اینکه امروز ۲۷ طرح گازرسانی در این شهرستان افتتاح شد، گفت: کل شبکه گازرسانی در مناطق شهری و روستایی شهرستان اجرایی شده است و امروز جشن پایان گازرسانی در شهرستان را گرفتیم.

فرماندار ویژه شهرستان سقز ادامه داد: ایجاد و آسفالت ۷۰کیلومتر راه روستایی، راه اندازی ۱۴ چمن مصنوعی در روستاها و اجرای ۸۴ هزار کیلومتر طرح هادی در روستاهای سقز از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

رئیس شورای بخش سرشیو سقز هم در این مراسم اظهار کرد: افزایش نیروی بهروز در روستاهای این بخش، ترمیم و بازسازی مدارس فرسوده، نبود سالن ورزشی سرپوشیده وگازرسانی به مدارس و ایجاد مرکز فوریت های پزشکی در این محور از جمله نیازهای این بخش است که امید می رود تامین شود.

در سفر یک روزه استاندار کردستان در پنجمین روز از دهه فجر به شهرستان سقز افتتاح طرح گازرسانی به روستای شیپانجو و همزمان بهره برداری از ۲۷ طرح گازرسانی در این شهرستان با ۷۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری (۲۶۸ روستای سقز گازرسانی شدند که بیشترین روستای سطح استان را شامل می شود) انجام شد.

برگزاری جشن انقلاب و جهاد تبیین و دیدار مردمی در روستای قشلاق پل، بهره برداری از ساختمان بخشداری سرشیو، بهره برداری از سردخانه فرآورده های خونی، کلنگ زنی سالن ورزش های رزمی به نام مرحوم فریار امینی پور، بازدید از دبیرستان شبانه روزی دخترانه هجرت صاحب و بهره برداری از پارک مسافر صاحب، از دیگر برنامه‌های سفر استاندار به سقز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha