سرمایه‌گذاری یک هزار و ۳۱۴ میلیارد ریالی در صنعت برق؛ فجرانه دولت برای ملایری‌ها + فیلم

همدان- ایرنا- جهان شهر ملایر به موازات رشد و توسعه مثال زدنی کشور در صنعت برق، روزهای پروفروغی را از ابتدای انقلاب تاکنون طی کرده و تامین برق مطمئن و پایدار در تمامی روستاها و شهرهای ملایر، گواه روشنی بر این پیشرفت و دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایرنا؛ در کنار تمامی دستاوردهای انقلاب، تلاش برای افزایش ظرفیت شبکه برق کشور یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت سیزدهم با هدف تأمین برق پایدار است که این موضوع پیرو سیاست‌های دولت در شهرستان ملایر طی ۲ سال فعالیت دولت مردمی آیت‌الله رئیسی شتاب بیشتری گرفت.

توسعه زیرساخت‌های صنعت برق شهرستان ملایر از ۴۵ سال گذشته قابل مقایسه با بعد از پیروزی انقلاب به ویژه در دو سال دولت سیزدهم نیست، توسعه دستگاه ترانس توزیع برق از ۲۹۲ دستگاه در سال ۱۳۵۷ به سه هزار و ۲۵۳ دستگاه، افزایش تعداد پست ۶۳ کیلوولت از یک پست در سال ۱۳۵۷ به ۱۱ پست در حال حاضر تنها نمونه های بارز از دستاوردهای انقلاب در این شهرستان است.

تعداد مشترکان برق کل شهرستان ملایر در سال ۱۳۵۷ و ابتدای انقلاب، ۱۲ هزار و ۹۳۸ مشترک بوده که در حال حاضر به ۱۳۷ هزار و ۴۰۳ مشترک رسیده است و تعداد پست ۲۳۰ کیلوولت این شهرستان در ابتدای انقلاب از صفر به ۲ پست افزایش یافته است.

در همین رابطه مدیر توزیع نیروی برق ملایر توسعه زیرساخت‌های صنعت برق و بخشی از اقدامات شاخص مدیریت توزیع نیروی برق این شهرستان را از ابتدای انقلاب تاکنون و در زمان فعالیت دولت سیزدهم تا دهه فجر امسال، در گفت و گو با ایرنا تشریح کرد.

«رضا شیردره» گفت: سال ۱۳۵۷ طول خطوط شبکه فشار ضعیف توزیع برق ۳۳۶ کیلومتر بود که امروز به برکت انقلاب به هزار و ۲۳۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف داریم و طول خطوط فشار متوسط ۳۳۷ کیلومتر(تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار) بود که در حال حاضر به هزار و ۸۶۵ کیلومتر رسیده است.

سرمایه‌گذاری ۳۱۴ میلیارد ریالی در صنعت برق؛ فجرانه دولت برای ملایری‌ها

برق‌دار شدن روستاهای ملایر از ۱۵ به ۲۰۸ روستا؛ دستاورد انقلاب در ۴۵ سالگی

وی در تبیین دستاوردهای انقلاب در این شهرستان تاکید کرد: قبل از انقلاب کمتر از ۱۵ روستای ملایر از نعمت برق برخوردار بودند؛ اما امروز به برکت انقلاب تمامی ۲۰۸ روستا و ۶ شهر این شهرستان از برق مطمئن و پایدار برخوردار هستند.

مدیر توزیع نیروی برق شهرستان ملایر با تاکید بر اینکه شعار دولت مبنی بر «دولت کار و فعالیت» در سرلوحه کاری ما قرار گرفت و در اجرای برنامه‌ها به خوبی محقق شد، افزود: در این مدت ۳۲۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف را اصلاح و بهینه‌سازی و ۹۰۰ اصله پایه شبکه فشار متوسط را مقاوم‌سازی کردیم.

شیردرده افتتاح ساختمان دیس‌پاچینگ، نصب و اصلاح و بهینه‌سازی ۳۱۵ دستگاه ترانس توزیع برق، نصب ۴۲۰۰ دستگاه چراغ روشنایی و توسعه احداث ۱۶.۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، توسعه احداث ۲۳.۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط و تامین برق هشت هزار و ۷۳۰ متقاضی جدید و تامین برق در بخش خانگی، صنعتی، کشاورزی و تجاری را از اقدامات در دولت سیزدهم برشمرد.

وی ادامه داد: یکی از اهداف و سیاست‌های ما هوشمندسازی شبکه و استفاده از کلیدهای هوشمند RTU و کنتورها و تابلوهای هوشمند است که در این راستا تاکنون ۱۸ دستگاه کلید هوشمند RTU و ۱۱۰۰ دستگاه لوازم اندازه‌گیری و تابلوی هوشمند برای مشترکان بخش‌های کشاورزی، صنعتی و دستگاه‌های اجرایی نصب شده است.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر همچنین از افتتاح و بهره‌برداری از ۳۸ پروژه برق همزمان با دهه فجر امسال در این شهرستان با یک‌هزار و ۱۸۷ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و آغاز عملیات اجرایی ۹ پروژه مدیریت توزیع برق ملایر با اعتباری بالغ بر ۱۲۷ میلیارد ریال و در مجموع ۴۷ پروژه با اعتبار یک هزار و ۳۱۴ میلیارد ریال با هدف افزایش راندمان و بهره‌وری شبکه و مدیریت مصرف برق و افزایش رضایت‌مندی مردم خبر داد.

شیردره از جمله پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز شده و همچنان در دست اقدام است، به تعویض چراغ‌های گازی قدیمی با چراغ‌های LED جدید در بلوار بهشت هاجر، بلوار ورودی ملایر از سمت همدان، بلوار پارک سیفیه و بلوار سلامت اشاره کرد.

به گفته وی؛ تعویض چراغ‌های گازی قدیمی با چراغ‌های LED جدید در محلات بازآفرینی شهر ملایر شامل محله امامزاده عبدالله(ع)، محله خان‌آباد، شهید زرینی(نفت سیاه) و محله سرجو در مجموع با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در دست اجرا است.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر همچنین به اجرای پروژه روشنایی معابر انتهای جاده سلامت با نصب ۲۰ پایه فلزی و ۴۰ دستگاه چراغ جدید با اعتبار هفت میلیارد ریال اشاره و اظهار کرد: مشابه همین پروژه در بلوار پرستار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در دست اقدام است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و ۱۳۰ دستگاه چراغ گازی فرسوده با چراغ LED تعویض شد.

سرمایه‌گذاری ۳۱۴ میلیارد ریالی در صنعت برق؛ فجرانه دولت برای ملایری‌ها

اجرای ۳۰۰ متر شبکه توزیع برق در محله شهید زرینی

شیردره اصلاح و بهینه‌سازی روشنایی بازار سنتی ملایر شامل نصب چراغ، استفاده از کابل‌های خودنگهدار و اصلاح و بهینه‌سازی کامل شبکه فشار ضعیف شهر ازندریان با نصب ۲ دستگاه ترانسفورماتور با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال را از دیگر اقدامات عنوان کرد که بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها انجام شده و مابقی در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه نرخ انرژی توزیع نشده این شهرستان در ۱۰ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد کاهش یافته، یادآور شد: این یک شاخص کاهشی و جزو دستاوردهای مهم مدیریت توزیع برق ملایر به شمار می‌رود و ارتباط مستقیمی با تأمین برق مطمئن و پایدار همه مشترکان دارد.

مدیر توزیع نیروی برق ملایر انجام اقدامات در محله شهید زرینی و در راستای اجرای برخی مصوبات میز خدمت را شاخص و کم‌نظیر دانست و گفت: ۳۰۰ متر شبکه توزیع برق در این محله کم برخوردار احداث و ۱۵ دستگاه چراغ LED جدید برای تامین روشنایی و برق‌دار کردن متقاضیان جدید محله شهید زرینی، خیابان نجم‌الدین، مقابل پارک جدیدالاحداث و سرای فرهنگی جدید این محله نصب شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۲۰۷ روستای دارای سکنه و ۶ شهر با جمعیتی بیش از ۳۰۰ هزار نفر است که تمامی روستاها و ۶ شهر تابعه ملایر، سامن، زنگنه، جوکار، ازندریان و اسلامشهر آق‌گل از نعمت برق مطمئن و پایدار بهره‌مند هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha