افتتاح و آغاز ساخت ۱۳ پروژه توسعه فضای سبز شهرداری گرگان

گرگان- ایرنا- همزمان با ششمین روز دهه فجر ۱۳ پروژه توسعه فضای سبز شهرداری گرگان بطور متمرکز در محله سبزه‌مشهد واقع در بافت تاریخی این شهر بهره‌برداری و یا عملیات ساخت آن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهردار گرگان گفت: با بهره برداری و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها ۶ هکتار به فضاهای سبزی شهری مرکز استان اضافه می شود.

سیدمحمدرضا سیدالنگی در این مراسم با بیان این که پیشتر مجموع فضاهای سبز شهری گرگان ۲۸۰ هکتار بود، بیان کرد: با پروژه‌های امروز سرانه فضای سبز شهری هر شهروند گرگانی حدود یک مترمربع افزایش یافته به ۸.۵ مترمربع خواهد رسید.

وی عنوان کرد: حمایت‌های فرماندار و اعضای شورای شهر در افتتاح ۱۳ طرح فضای سبز شهری گرگان بسیار موثر بوده است.

وی افزود: طرح آسیب شناسی درختان شهری (توپوگرافی) با کمک دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برای نخستین بار در سطح کشور در حال اجراست.

شهردار گرگان گفت: بافت تاریخی این مکان (سبزه مشهد)، تاریخ غنی گرگان را یادآوری می‌کند و باید قدر آن را بدانیم.

سیدالنگی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر افتخار دارد که در یک سال اخیر ۶۰ هزار متر مربع به وسعت فضای سبز شهری اضافه کرده است.

وی عنوان کرد: با راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی در فضای سبز، کوچکترین و جزئی‌ترین اتفاقات در سازمان سیما، منظر و فضای سبز قابل مشاهده است.

وی افزود: ۲۰ پارک بازی پس از سال‌ها استانداردسازی می‌شود.

۱۳ پروژه توسعه فضای سبز شهرداری گرگان بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شد

شهردار گرگان گفت: در دهه فجر امسال این نهاد در مجموع ۴۵ پروژه عمرانی، زیرساختی، خدماتی و سرمایه‌گذاری را با اعتبار ۳۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌کند.

قلع و قمع ۹۰۰ هزار اصله درخت در گرگان

رییس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: در ۲۰ سال گذشته حدود هزار هکتار توسعه فضای شهری بدون توجه به توسعه محیط زیست در این شهر انجام شده است.

عیسی مهری در این مراسم اظهار کرد: برای این میزان توسعه ۹۰۰ هزار درخت و نهال قلع و قمع شده است.

وی بیان کرد: متاسفانه به افزایش سرانه فضای سبز در این شهر در گذشته توجه نشده و فضاهای توسعه‌ای بیشتر در مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار بوده که قبلا فضای سبز زیادی داشتند.

وی ادامه داد: برای جبران قلع و قمع درختان، در گرگان ۲۰ هزار اصله درخت و نهال کاشته می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: آنچه بعد از کاشت درخت و نهال مهم است، حفظ و نگهداری از آنان بوده که برای این کار نیازمند همراهی و همکاری بیشتر نیروی انتظامی هستیم.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۲۶ پروژه در گرگان

فرماندار مرکز گلستان‌ گفت: وجود شورای شهر و شهردار همدل در گرگان، باعث رخ دادنتحقق اتفاقات خوب همچون توسعه فضای سبز شهری شده است.

اسماعیل نادری افزود: در شهری که تنوع اقوام در آن موج می‌زند، شاهد همدلی و مهرورزی هستیم.

وی ادامه داد: تنوع قومیتی، سرمایه‌ای برای گرگان شده تا مدیران در بخش‌های مختلف خدمت صادقانه و عادلانه داشته باشند.

وی یادآور شد: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۲۶ پروژه با اعتبار ۱۸۰ هزار میلیارد ریال در گرگان با اولویت توجه به محلات کم‌برخوردار هستیم.

رییس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: این دانشگاه با قدمت حدود ۷۰ سال، میراث طبیعی این شهر محسوب می شود.

قربان شتایی‌جویباری در این مراسم اظهار کرد: این دانشگاه در سطح شهرستان، استان و کشور و حتی سطوح بین‌المللی در حوزه‌های مطالعات، آموزش و پژوهش نقش‌آفرینی می‌کند.

وی بیان کرد: دانشگاه در راستای مسئولیت اجتماعی خود نیز اقداماتی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با تمام امکانات و توان در راستای توسعه فضای سبز شهری آماده همکاری با مجموعه شهرداری و شورای شهر مرکز گلستان‌ است.

توپوگرافی درختان، افتتاح پارک اقوام با زمین استاندارد والیبال در انتهای بلوار دانشجو، ‌ راه‌اندازی سامانه نظارت همراه نگهداری فضای سبز شهری و کاشت ۲۰ هزار اصله نهال، توسعه شبکه آب شرب پارک‌های جنگلی النگدره و ناهارخوران گرگان و نیز نصب حفاظ‌های ویژه برای درختان آسیب‌پذیر از طرح‌های افتتاح شده امروز شهرداری گرگان بود.

طراحی و بهره‌برداری از درختان خشک به المان‌های شهری (امروز المان یوزپلنگ ایرانی رونمایی شد)، نصب پیام‌های زیست محیطی به منظور حفظ ارزش درختان، احداث پترک جامی در بلوار نیایش، استانداردسازی زمین‌های بازی کودکان در پارک‌ها، تکمیل و توسعه پارک‌های محلات فردوسی، رودکی و سیدین و نیز توسعه عرصه فضای سبز شهری به مساحت ۶ هکتار از دیگر پروژه‌های افتتاح شده امروز شهرداری گرگان است.

همچنین کلنگ‌ آغاز عملیات اجرایی ساخت پارک ضلع جنوبی پل کاوش در این مراسم به زمین زده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha