واحد پرورش مرغ تخمگذار در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

مهاباد - ایرنا - واحد تمام اتوماتیک پرورش مرغ تخمگذار همزمان با دهه مبارک فجر در میاندوآب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه همزمان با گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بزرگترین واحد تمام اتوماتیک پرورش مرغ تخمگذار جنوب استان، با حضور مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، فرماندار، مدیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان در شهرستان میاندوآب مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب در آیین بهره برداری از این واحد مرغداری گفت: افزایش ظرفیت طرح پرورش مرغ تخمگذار از ۶۰ هزار به ۱۲۰ هزار قطعه، در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با یک هزار و ۷۶۱ مترمربع تأسیسات مسقف و صرف اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال، در روستای حاجی بهزاد شهرستان میاندوآب به بهره برداری رسید.

رضا مقدم افزود: با آغاز فعالیت این مرغداری، برای ۱۱ نفر بصورت مستقیم و ۲۲ نفر بطور غیر مستقیم زمینه اشتغال فراهم می شود و تعداد ۱۰ خانوار از مزایای این طرح بهره مند می شوند.

وی اضافه کرد: با افزایش ظرفیت واحد پرورش مرغ تخمگذار روستای حاجی بهزاد و تولید سالانه یک هزار و ۹۴۶ تن تخم مرغ در این مرغداری، تولید تخم مرغ صنعتی در شهرستان میاندوآب به ۲ هزار و ۹۲۰ تن افزایش می یابد و با توجه به نیاز سالانه شهرستان به ۲ هزار و ۴۷۸ تن تخم مرغ، ۴۴۲ تن تخم مرغ، مازاد بر مصرف شهرستان در مرغداری های میاندوآب تولید و روانه بازارهای مصرف شهرستان های همجوار خواهد شد.

واحد پرورش مرغ تخمگذار در میاندوآب به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی میاندوآب یادآور شد: شهرستان میاندوآب با دارا بودن ۳۸ واحد صنعتی مرغداری گوشتی با ظرفیت ۷۲۰ هزار قطعه، ۲ واحد پرورش مرغ تخمگذار با ظرفیت ۱۶۵ قطعه، ۲ واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۹۵ هزار قطعه، یک کارخانه جوجه کشی با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار در سال، زنجیره تولید یکپارچه گوشت مرغ و تولید سالیانه ۵ هزار تن گوشت مرغ، یکی از شهرستان های مهم استان در پرورش طیور و تولید تخم مرغ است.

به گزارش ایرنا، دشت حاصلخیز میاندوآب با ۴۵ هزار هکتار اراضی قابل کشت، شامل ۳۷ هزار هکتار اراضی زراعی، هشت هزار هکتار باغ و تولید سالانه بیش از ۹۰۲ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است.

از ۱۲ بهمن همزمان با سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نام دهه فجر انقلاب اسلامی نامگذاری شده و شعار امسال این دهه «جشن ملی، مشارکت قوی و آینده روشن» اعلام شده است.

میاندوآب در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha