۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۴:۱۰
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85381464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

یک مقام ارشد حماس : آمریکا، عامل همه جنگ‌های منطقه است

تهران-ایرنا- «اسامه بن حمدان» مسوول روابط خارجی حماس پنجشنبه شب گفت: آمریکا نه تنها در غزه، بلکه مسؤول تمام جنگ‌های منطقه است.

به گزارش ایرنا، حمدان به شبکه المنار افزود : رژیم اسرائیل آینده‌ای در منطقه ندارد.

وی با بیان این که محور مقاومت دستاورد بزرگی را محقق کرد و ادامه داد : عملیات آزادسازی فلسطین از طوفان الاقصی آغاز شده و هیچ گونه چانه زنی در خصوص نقشه و طرح مقاومت وجود ندارد.

این مقام حماس افزود: پس از این نبرد، فلسطینی‌ها حق دارند رهبرانی را انتخاب کنند که موجب پیشرفت گروه‌های فلسطینی و مقاومت شود.

سخنان حمدان پس از حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی صورت می گیرد.

در همین راستا، تارنمای صهیونیستیYNET ششم دی ماه سال جاری با انتشار گزارشی نوشت که کمک‌های نظامی آمریکا به تل آویو از زمان آغاز جنگ علیه غزه به بالاترین سطح از زمان جنگ ۱۹۷۳ تاکنون رسیده است.

این تارنما به نقل از منابع آگاه نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر از پنتاگون برای تقویت سامانه نیروی هوایی خود در جنگ غزه، درخواست داده تا بالگردهای آپاچی بیشتری را در اختیار تل‌آویو قرار دهد تا نیروهای زمینی را در آسمان نوار غزه در درگیری ها و نبردهای پیچیده همراهی کنند. هرچند که واشنگتن درخواست اسرائیل برای به دست آوردن جنگنده های آپاچی بیشتر را رد کرد، اما هنوز حرف آخر را در مورد این موضوع حساس نزده است، به خصوص که فشار اسرائیل برای دستیابی به بالگردهای آپاچی بیشتر برای ارتش همچنان ادامه دارد.

بر اساس این گزارش،کمک‌های نظامی واشنگتن به تل‌آویو شامل هواپیما، کشتی، هزاران سامانه تسلیحاتی و مهماتی مانند گلوله‌های تانک، بمب‌های هواپیماهای مخصوص،پهپادها، تجهیزات دید در شب، رادارها و حتی خودروهای زرهی و آمبولانس بوده است.

این گزارش افزوده بود: این تجهیزات میان« یگان‌های اسرائیل در تمامی جبهه‌ها و حتی کرانه باختری» توزیع شد تا به طور مؤثری نیازهای نظامی تل‌آویو را تامین کند. این تجهیزات جنگی آمریکایی نیز از انبارهای ارتش آمریکا در خاورمیانه به دست اسرائیل رسیده و بدون آن، ارتش اسرائیل برای پیشروی در نبرد و تمرکز بر حفظ قدرت بازدارندگی‌اش که یکی از اهداف اعلامی این جنگ بود، مشکل داشت.

بلومبرگ نیز چند هفته پیش از این گزارش، فاش کرد که ایالات متحده ۲ هزار موشک هلفایر را که می‌توان از هلیکوپترهای آپاچی شلیک کرد و همچنین مجموعه‌ای از خمپاره‌ها و مهمات دیگر، از جمله ۳۶ هزار گلوله توپ ۳۰ میلی‌متری، هزار و ۸۰۰ مورد مهمات سنگرشکن M۱۴۱ و حداقل ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه دید در شب درخواست‌شده را تحویل تل‌آویو داده است.

منابع آگاه می‌گویند که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یواو گالانت درخواست دریافت بالگردهای آپارچی را در یک گفت‌وگوی بسته با همتای آمریکایی خود، لوید آستین که اواسط دی ماه به سرزمین های اشغالی سفر کرده بود، مطرح کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha