۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85381692
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

امام خمینی واژه جهاد را احیاء کرد

رشت - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با بیان اینکه امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی واژه جهاد را احیاء کرد، گفت: جهاد در نهضت امام (ره) به معنی واقعی تجلی پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد جلائی در خطبه های پیش از نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی (ره) این شهر اظهار کرد: نکته مهم در این مسیر حرکتی بود که امام راحل با همراه با اسلام شعار اساسی استقلال و آزادی را برای آرزوی درون خفته این ملت از ایران باستان رقم زد.

وی خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) جمهوری اسلامی را با این مهم پیوند زد که استقلال و آزادی در یک کشور با مردم سالاری دینی معنا می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان افزود: امام راحل در آن دوران در اوج قدرت ۲ قطبی جهان، برای مقابله با جور و ظلم به مبارزه برخواست و فریاد بلند خود را طنین انداز کرد و با درایت و انگیزه الهی اسلام را به دست گرفت و مردم را به مبارزه دعوت کرد.

جلائی در ادامه در تشریح جهاد مقاومت و عزت بین الملل به موضوع طوفان الاقصی در حبهه مقاومت اشاره کرد و افزود: ویژگی طوفان الاقصی این بود که مسیری جدیدی را گشود، جهان برخواست و مردم در اقصی نقاط جهان دست به فریاد و راهپیمایی زدند و در کنار پرچم فلسطین، پرچم ایران برافراشته شد.

وی خاطر نشان کرد: با جنایات و کشتار مردم بی گناه و مظلوم فلسطین توسط رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی، حقوق بشر دروغین جهان به سخره گرفته شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان، به توطئه ها و دسیسه های دشمنان علیه ایران، ایجاد اغتشاشات سال گذشته را از اقدامات عامرانه آنان عنوان کرد و افزود: دشمن در آن ایام با شعار زن، زندگی و آزادی حجاب را تضعیف کرد اما اتفاق مهم این بود که خواهران محجبه و مومن، شعار امر به معروف و نهی از منکر را به ما مسئولان گوشزد می کنند تا هوشیار باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha