۲۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85381846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دستاوردهای انقلاب به نسل جدید منتقل نشده است

بروجرد _ ایرنا _ امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه دستاورد های انقلاب در حوزه های مختلف قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، گفت: این پیشرفت ها نباید فراموش شود و همه ما وظیفه تبیین این حقایق را بویژه به نسل جدید داریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته بروجرد اظهار داشت: روز ۲۲ بهمن آرزوی همه انبیا و ائمه اطهار علیهم السلام که همان تشکیل حکومت اسلامی بود، محقق شد و دستاوردهای غیر قابل انکاری در حوزه های مختلف به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اقتصاد در وضعیت وخیمی قرار داشت، افزود: مردم در فقر شدیدی به سر می بردند ، بطوریکه از نظر دسترسی به مواد غذایی در سختی و فقر بودند .

خطیب جمعه بروجرد با اشاره به اینکه وضعیت سیاسی کشور تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیار بد بود، یادآور شد: کسی جرات نداشت به یک سرباز آمریکایی چیزی بگوید و یک گروهبان آنها بر سرهنگ ما برتری داشت و در نهایت توهین و تحقیر با ایرانیان رفتار می شد.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر پیشرفت های کشور در حوزه آموزش بعد از انقلاب اضافه کرد: تمام مراکز آموزش عالی کشور قبل از انقلاب ۲۳۰ مرکز بیشتر نبود ، در حالیکه بعد از سال ۵۷ این میزان به ۲ هزار و ۷۴۶ مرکز رسیده و تعداد اعضای هیات علمی از هفت هزار و ۲۳۰ نفر به ۸۵ هزار و ۵۹۰ رسیده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان بعد از انقلاب گفت: قبل از پیروزی انقلاب دانشگاه رفتن برای مردم عادی و روستاییان میسر نبود و محرومان حق ورود به دانشگاه را نداشتند .

امام جمعه بروجرد با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه بهداشت و درمان یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب بیماران برای درمان به خارج اعزام می شدند، اما امروز نه تنها نیازی به اعزام به خارج نیست بلکه از سال ۱۳۷۵ بیمارانی از سایر کشورها برای درمان به ایران می آیند و روزانه ۵۰۰ بیمار از کشورهای مختلف دنیا برای درمان به ایران عزیمت می کنند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف و تاکید بر اینکه این پیشرفت ها نباید فراموش شوند، گفت: بنا بر اعلام بانک جهانی سال ۱۳۹۸ تنها ۱۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر قرار دارند در حالیکه در همان سال این آمار در آمریکا ۳۶ درصد بوده است.

امام جمعه بروجرد با اشاره به وقایع پس از فوت مهسا امینی و اغتشاشات بعد از آن، اظهار داشت: سال گذشته در آمریکا یک هزار و ۶۰۰ دانش آموز کشته شدند، اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

وی اضافه کرد: چنین وقایعی نشان دهنده این است که قدرت از نیمکره غربی در حال انتقال به نیمکره شرقی و قدرت آمریکا و اروپا رو به افول و ایران در آینده نزدیک قدرت جهانی خواهد بود و آنها از این ناراحت هستند .

امام جمعه بروجرد یادآور شد: ایران در زمینه قدرت موشکی به پیشرفت های مطلوبی دست یافته و آمریکا قدرت انجام هیچ اقدامی را ندارد و اکنون هیچ نقطه ای از آمریکا از موشک های ما در امان نیست.

حسینی با بیان اینکه مردم مشکلاتی در حوزه اقتصادی و معیشتی دارند، گفت: دولت برای حل این مشکلات امیدواریم اقداماتی انجام دهد اما خود آمریکا هم در این حوزه مشکلات فراوانی دارد ، بطوریکه ۳۴ تا ۴۰ میلیون نفر در آمریکا گرسنه و کارتن خواب هستند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به تقابل جبهه مقاومت و استکبار جهانی، گفت: رژیم صهیونیستی بعد از جنگ غزه و حمایت عراق، یمن و لبنان از غزه ، در منطقه گیر کرده و پیروزی با ما است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha