۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85382807
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

مصدق پور: در لیگ شطرنج عراق حضور می‌یابم

۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبر: 85382807
مصدق پور: در لیگ شطرنج عراق حضور می‌یابم

رشت - ایرنا - استاد بزرگ شطرنج ایران گفت: تا پایان هفته جاری به عراق خواهم رفت تا در لیگ شطرنج این کشور بازی کنم.

مسعود مصدق پور عصر شنبه در پایان بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: با وجود پیشنهاد از تیمهای عراق، در لیگ شطرنج این کشور حضور خواهم یافت و امیدوارم که بتوانم مقام قهرمانی را با تیم خود کسب کنم.

وی که قهرمانی زیر ۱۸ سال شطرنج جهان و سه دوره قهرمانی جوانان آسیا را دراختیار دارد، به مسابقات جام کاسپین اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه به دلیل بیماری نتوانستم نتایج خوبی را در این جام کسب کنم و دوره‌های ابتدایی را از دست دادم.

مصدق پورافزود: با توجه به سفرم از کرمانشاه به رشت، دچار سرماخوردگی شدم و ۲ بار نیز در طول برگزاری این رقابتها به درمانگاه رفتم و به همین دلیل در ۲ دور ابتدایی مغلوب حریفان خود شدم و به همین دلیل از کورس قهرمانی باز ماندم.

وی که با ۲۶ سال سن، ۲۱ سال در رشته شطرنج فعالیت دارد، اضافه کرد: البته در این دوره از رقابتها، رسولف با آمادگی خوبی حضور یافت و پس از قهرمانی مسابقات بین المللی طاق بستان کرمانشاه، در رقابتهای جام کاسپین نیز قهرمان شد.

چهاردهمین استاد بزرگ شطرنج ایران خاطرنشان کرد: طهماسبی نیز در این رقابتها خوب ظاهر شد و درخشید که کسب مقام نایب قهرمانی وی دور از انتظار بود اما این شطرنجباز بازیهای بسیار قابل قبولی را به نمایش گذاشت.

وی به عدم حضور برخی از شطرنجبازان مطرح جهان در این دوره اشاره و اظهار کرد: این مسابقات بین المللی بود، شطرنجبازان خوبی حضور داشتند و سطح کیفی مسابقات نیز مناسب بود و می‌توان گفت که مسابقات جام کاسپین بهترین رقابت بین المللی شطرنج در کشور است.

مصدق پور گفت: اما به دلیل تحریمهای اقتصادی، به راحتی نمی توان از اساتید برجسته شطرنج جهان برای حضور در این مسابقات دعوت کرد و این در حالی است که در ادوار گذشته اساتید برجسته‌ای در مسابقات حضور می‌یافتند و رقابت بسیار سخت بود.

وی که با تیم ملی شطرنج ایران مقام قهرمانی جام ملتهای آسیا را کسب کرد، بیان داشت: البته در این دوره نیز چند استاد بزرگ حضور داشتند؛ اما امیدواریم که سال آینده با فراهم شدن امکانات، اساتید برجسته شطرنج جهان در این رقابتها حضور یابند.

به گزارش ایرنا، بیستمین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام کاسپین عصر شنبه با قهرمانی ووگار رسولف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان در رشت خاتمه یافت.

در این دوره از رقابتها، بیش از ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، هندوستان، افغانستان، فیلیپین، بلاروس و چین حضور داشتند که در پایان به نفرات برتر جداول مختلف، پنج میلیارد ریال جایزه نقدی اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha