۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۵:۳۵
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85382772
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پوریا درینی:  عملکردم در مسابقات شطرنج جام کاسپین قابل قبول نیست

رشت - ایرنا - استاد بزرگ شطرنج کرمان گفت: از عملکردم در بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین رضایت ندارم.

پوریا درینی عصر شنبه در پایان بیستمین دوره مسابقات شطرنج بین المللی جام کاسپین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: البته پس از ۶ ماه دوری از مسابقات در این دوره از رقابتها حضور یافتم که سرانجام رتبه سوم را کسب کردم.

هشتمین استاد بزرگ شطرنج ایران ادامه داد: البته در این دوره، رسولف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان عملکرد بسیار خوبی داشت و بازیهای روان و مناسبی را به نمایش گذاشت که سرانجام مقام قهرمانی را نیز کسب کرد.

قهرمان ۲ دوره مسابقات شطرنج غرب آسیا افزود: حمیدرضا طهماسبی شطرنجباز استان فارس نیز نمایش بسیار خوبی داشت و این رقابتها را خوب سپری و سرانجام نیز مقام نایب قهرمانی را کسب کرد؛ اما من می توانستم بهتر ظاهر شوم.

وی که ۱۲ مقام آسیایی را در رده‌های سنی مختلف دارد، به سطح کیفی این مسابقات نیز اشاره و بیان کرد: با وجود اینکه برای نهمین بار در مسابقات بین المللی جام کاسپین حضور می‌یابم، سطح فنی این دوره نیز خوب و مناسب بود اما نسبت به چند دوره گذشته سطح کیفی آن پایین تر بود.

پوریا درینی اضافه کرد: در چند سال گذشته شطرنجبازان سطح بالایی در این رقابتها حضور می یافتند اما به دلیل مشکلات مالی، حضور اینگونه شطرنجبازان هزینه‌های زیادی دارد و به همین دلیل آنان در رقابتها حضور نمی یابند.

مربی فدراسیون جهانی شطرنج که ۱۰ عنوان قهرمانی مسابقات بین‌المللی مختلف را در ایران دارد، خاطرنشان کرد: به هرحال جام کاسپین بهترین مسابقات در کشور بشمار می رود و از برگزارگنندگان این دوره نیز تشکر می‌کنم ؛ امیدوارم که با حضور سرمایه‌گذاران مالی، سالهای آینده شاهد حضور برجسته‌ترین شطرنجبازان جهان در این رقابتها باشیم.

وی که با ۳۳ سال سن حدود حدود ۲۶ سال در شطرنج فعالیت دارد، در خصوص ادامه فعالیتش در این رشته اظهار کرد: هم اینک به عنوان مربی تیم ملی شطرنج بانوان فعالیت دارم و منتظر آغاز لیگ برتر شطرنج هستم تا اگر پیشنهادی داشته باشم، در یکی از تیمهای لیگ برتری حضور یابم.

به گزارش ایرنا، بیستمین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام کاسپین عصر شنبه با قهرمانی ووگار رسولف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان در رشت خاتمه یافت.

در این دوره از رقابتها، بیش از ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، هندوستان، افغانستان، فیلیپین، بلاروس و چین حضور داشتند که در پایان به نفرات برتر جداول مختلف، پنج میلیارد ریال جایزه نقدی اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha