۲۱ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85382851
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

قضاوت داوری مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین بی‌نقص بود

رشت - ایرنا - سر داور جدول نخست مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین گفت: خوشبختانه قضاوت این دوره از رقابتها در سطح بالا و بدون نقص انجام شد.

حمیدرضا جدیدی عصر شنبه در پایان بیستیمن دوره مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: خوشبختانه در قضاوت این دوره از مسابقات هیچگونه مشکل خاصی نداشتیم و حتی یک مورد اعتراض نیز به هیات ژوری ارائه نشد.

داور بین‌المللی شطرنج کشور افزود: ۲۹ داور از سراسر کشور به همراه موتریبا حاتمی داور بین‌المللی کشور تاجیکستان، بیستمین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام کاسپین را در جداول مختلف قضاوت کردند که قضاوت داوران راضی‌کننده بود.

وی ادامه داد: از داوران حاضر در این دوره از رقابتها، پنج داور با درجه بین‌المللی، هشت داور با درجه فیده(فدراسیون جهانی شطرنج) و ۱۷ داور نیز با درجه ملی حضور داشتند که در نهایت پنج جدول را قضاوت کردند.

جدیدی به سطح کیفی این رقابتها نیز اشاره و بیان کرد: مسئولان هیات شطرنج گیلان تمامی تلاش خود را انجام دادند تا جام کاسپین در سطح کیفی بالایی برگزار شود که در نهایت نیز شاهد حضور بیش از ۸۰۰ شطرنجباز در این دوره از رقابتها از ایران و ۱۲ کشور خارجی بودیم.

وی خاطرنشان کرد: البته به دلیل وضعیت مالی و شرایط اقتصادی، حضور شطرنجبازان طراز نخست جهان هزینه‌های بسیار زیادی دارد و به همین دلیل در این دوره برخی از شطرنجبازان مشهور کشورهای صاحب نام شطرنج حضور نیافتند.

داور بین المللی شطرنج کشور اظهار کردک با این وجود تلاش می‌شود که هر سال سطح کیفی و فنی مسابقات شطرنج بین‌المللی جام کاسپین نسبت به سال گذشته بالاتر باشد و در بخش داوری نیز همین امر انجام می شود و خوشبختانه در این دوره نیز، داوران بسیار خوبی حضور یافتند که در نتیجه هیچگونه مشکلی از بابت قضاوت به وجود نیامد.

به گزارش ایرنا، بیستمین دوره رقابتهای شطرنج بین‌المللی جام کاسپین عصر شنبه با قهرمانی ووگار رسولف استاد بزرگ شطرنج جمهوری آذربایجان در رشت خاتمه یافت.

در این دوره از رقابتها، بیش از ۸۰۰ شطرنجباز از ایران و کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، ارمنستان، پاکستان، تاجیکستان، عراق، هندوستان، افغانستان، فیلیپین، بلاروس و چین حضور داشتند که در پایان به نفرات برتر جداول مختلف، پنج میلیارد ریال جایزه نقدی اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha