زِ تکرار حماسه ملت عجب مَدار

۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۱:۲۶
کد خبر: 85383272
زِ تکرار حماسه ملت عجب مَدار

نوشهر- ایرنا - ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ چند قدم جلوتر از من لنگان لنگان که پرچم سه رنگ ایران را در دست داشت در خیابان شهید کریمی نوشهر حرکت می‌کرد، همقدم او شدم، گفتم حاجی کجا، گفت، میخواهم امروز با همشهری هایم بار دیگر تاریخ ساز شویم، گفتم چگونه، گفت با من بیا تا ببینی شور و یکپارچی حماسه حضور را. «ز تکرار حماسه مردم مازندران عجب مدار.»

به گزارش ایرنا، یک دقیقه بدون هیج گپ و گفتی به راهمان در خیابان شهید کریمی تا نزدیک بوستان نوید نوشهر ادامه دادیم، در این فاصله با خودم گفتم امروز برای خبرنگاران همه جای سرزمینم از هر سویی سوژه ای آماده است کافی است قلم به جوشش در آید تا از بصیرت حضور ملت بسراید، بنویسد، بگوید و تصویر و فیلم بگیرد.

سپس خودش را حاج رحمان موسوی معرفی کرد، کلامش تمام نشده بود گفتم، خوشحالم که با شما همراهم اما، شواهد سن و سال و ظواهرتان نشان می دهد که باید اهل جبهه باشی؟ گفت، بله، در عصر نجیب جبهه ها از دشمن بعثی از ناحیه پا مجروح شدم و امروز در آغاز چهل و ششمین سال انقلاب اسلامی آمدم تا با اهالی شهرم به انقلاب ادای دین کنم.

این جانباز اهل صلاح الدین کلای نوشهر با تاکید گفته که امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ شواهد حضور گسترده مردم نشان می دهد آغاز فصل جدیدی از حماسه ایران قوی، سربلند، پایدار و وفادار بار دیگر رقم خورده است.

به بوستان نوید واقع در همین خیابان رسیدیم از من پرسید شما، گفتم خبرنگارم، گفت بیا با هم برویم زبارت شهدای خوشنام این بوستان و بعد از مدد گرفتن از شهدا آنگاه به رود خروشان جمعیت حماسی ۲۲ بهمن ملحق شویم.

سکوتم را ادامه دادم تا از این یادگار دفاع مقدس بیشتر بشنوم چون گفتارش مملو از حماسه و دفاع و وفاداری مردم و جان بخش گزارشم خواهد بود،

او با بیان خاطراتی از حماسه دفاع مقدس اظهارداشت : دلدادگی مردم سرزمین ایران را در هیج جای جهان نخواهیم دید، تا امروز در همه همایش های ملی ثابت کرده اند یک ایرانی با غیرت و وفادار و عاشق امامین انقلابند.

زِتکرار حماسه عجب مَدار

این رزمنده دفاع مقدس افزود : ˈدیروز آموختیم که با هم بودیم تا حماسه های درخشان انقلاب و دفاع مقدس شکل گرفت و امروز می آموزیم که با هم هستیم و در صحنه حضور داریم و حماسه های ۲۲ بهمن و انتخابات ۱۱ اسفند را رقم زده و تکرار می کنیمˈ.
به میدان همافران نوشهر رسیدیم و در فاصله عبور از میدان به یاد جمله ای از آن شاعری افتادم که سروده بود" تا ایران هست، ایثار هستˈ"، " در وسعت و عمق و شور و یکپارچگی زیباتر از این نمی‌توان پیدا کرد"

خیابان های منتهی به محل اجتماع راهپیماییان واقع در مسجد جامع نوشهر مملو از زنان و مردانی است که به همراه فرزندانشان برای نقش آفرینی در راهپیمایی ۲۲ بهمن آمدند که به انقلاب و نظام ادای دین کنند.

بعد از همراهی کوتاه هر ۲ به رود خروشان راهپیمایان پیوستیم.

آری - واقعیت همین است، برآیند حضور حماسی مردم در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی از جمله ۲۲ بهمن یعنی تسلسل حضور ملت در تاریخ انقلاب اسلامی. حضور در چنین همایش های ملی یعنی تمرین ولایتمداری، یعنی حراست از گفتمان و نصایح رهبری.

آسمانی آفتابی بعد از بارندگی چند روز گذشته در غرب مازندران درخشش حضور گسترده مردم را در این جشن ملی را دوچندان کرده است و شهروندان غرب مازندران با وجود هوای سرد و آفتابی منطقه باردیگر با حضور حماسی خود راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال را با شکوه آغاز کردند تا در کارنامه موفقیت های این سرزمین با صلابت تر از همیشه و سربلندتر و مقتدرتر از ادوار پیشین بدرخشند.

با هدف بررسی میدانی به خیابان های اطراف مسجد جامع نوشهر سری زدم که همه با در دست داشتن پرچم سه زنگ ایران و تمثال بنیان گذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب خودشان را به محل اجتماع راهپیمایان می رساندند و دیگر همکارانم در شهرهای غرب مازندران گزارش دادند که گروه گروه و دسته دسته مردم عاشقی را در خیابان های این شهرها می بینی که در شادی جشن انقلاب شیرینی و نقل پخش می کنند و خوشحالند که جشن ۲۲ بهمن را با شکوه خاصی آغاز کردند و از کلامشان پیداست برای ایران قوی و ایران آزاد دعا می کنند.

گزارش خبرنگاران ایرنا در شهرستان های غرب مازندران حاکیست که میادین و خیابان های مرکزی شهرهای این مناطق امروز ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ مملو از اقشار مردمی است که عاشقانه آمدند و بهار آغاز چهل و ششمین سال انقلاب اسلامی در صفوف به هم پیوسته جشن گرفتند و زیباترین تابلوی وفاداری به نظام اسلامی را خلق کردند.

آنچه از جمعیت شمار راهپیمایان نوشهر یکی از شهرستان های غرب مازندران مشاهده می شود که بسیار شاخص بوده حضور نوجوانان و جوانانی از نسل دهه هشتادی است که دختران و پسران با در دست داشتن پرچم سه رنگ انقلاب اسلامی آمدند تا فریاد بزنند که الگوی آنان سردار دلها حاج قاسم سلیمانی است که در نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی همیشه پیشتاز بوده است.

درود بر همت و غیرتان، درود بر شما اهالی غرب مازندران که شور حضورتان در هوای زمستانی وصف ناشدنی است، متن های بنرها و پارچه نوشته ها و تابلوهای دستانتان لبریز از فلسفه و بصیرت و شعارهایتان مثل همیشه غرا و بادبادک ها و همهمه حضورتان مثل همیشه خبر از خلق حماسه ای نو برای ابران قوی می دهد.

امروز مردم ولایتمدار غرب مازندران در شهرهای نور، نوشهر، چالوس، تنکابن، کلاردشت؛ عباس آباد، رامسر با حضورشان نمایشی از عزت و اقتدار و انسجام و وحدت و همدلی و وفاداری را به نمایش گذاشتد، احسنت بر همراهی شما، همین بصیرت ملت بوده که نظام اسلامی را در برابر توطئه های گوناگون دشمنان بیمه کرده است.

مهین رسولی نوجوان دهه هشتادی که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را در دست دارد از او علت حضور در راهپیمایی امروز نوشهر را پرسیدم، گفت: ما دهه هشتادی می خواهیم امروز در جشن انقلاب مان به دشمنان ما بگوییم وفادار انقلابیم و این وفاداری را در انتخابات ۱۱ اسفند نشان خواهیم داد.

رسولی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: امروز ملت ایران با همین حضور گسترده همه توطئه های دشمنان را خنثی کرده است.

زِتکرار حماسه عجب مَدار

وی تصریح کرد : ما آمده ایم به ندای مقتدای خود رهبر معظم انقلاب لبیک گفتیم تا بهترین حضور همراهی و همدلی و همراهی را به نماش بگذاریم.

حسن فروزان نوجوانی دیگر شرکت کننده در این همایش ملی به خبرنگار ایرنا گفت : دشمنان ایران هرگز نمی توانند با دسیسه های مختلف یک وجب خاک ایران تجاوز و ملت آگاه ما را فریب بدهند.

وی تصریح کرد : در زمان حاضر آنقدر در شبکه های اجتماعی علیه جمهوری اسلامی تبلیغات سوء می کنند که ما نسل جدید این سرزمین هرگز فریب توطئه های معاندان جمهوری اسلامی را نخواهیم خورد.

وی بر ضرورت توجه بیشتر مسوولان به حل مشکلات جامعه و بر افزایش آگاهی های نسل نوجوان و جوان جامعه در شرایط کنونی تاکید کرد.

مردم مازندران همگام با مردم دیگران نقاط کشور با حضور گسترده شان در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بار دیگر تابلویی زیبا از حماسه حضور را به نمایش گذاشتند و بدین نحو اثبات کردند که حماسه ملت ایران همواره با حضور پرشور مردم در همیشه صحنه دیار علویان تداوم خواهد داشت.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، مردم مازندران این بار نیز پیر و جوان یک بار دیگر همراه با سایر جمعیت ایران اسلامی به خیابان ها آمدند تا بیعت مجدد خود را با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و شهیدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و رهبر معظم انقلاب اسلامی به رخ جهانیان بکشند.

مازندران دارای ۲۲ شهرستان و ۶۳شهر و حدود سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۵۸ درصد از این جمعیت در مناطق شهری و ۴۸ درصد هم در روستاها سکونت دارند.

راهپیمایی باشکوه یوم الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ ا امروز در ۶۸ نقطه از شهر و روستاهای مازندران برگزار شده است.

زِتکرار حماسه عجب مَدار

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha