۲۲ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85383349
T T
۱۱ نفر

برچسب‌ها

عکس یادگاری کودکان دزفول با پیشرفته ترین پهپادهای جهان

دزفول – ایرنا – تعدادی از پهپادهای پیشرفته و موشک‌های هدایت لیزری ساخت جمهوری اسلامی ایران اسلامی در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن در دزفول به نمایش گذاشته شد.

به گزارش ایرنا، دیار مقاومت و پایداری دزفول قهرمان بار دیگر شاهد حماسه آفرینی مردم همیشه در صحنه، انقلابی و بصیر این شهرستان بود.

مردمانی که در دوران دفاع مقدس زیر موشک باران‌های رژیم بعثی حماسه آفریدند در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه امسال گوشه‌ای از دستاوردهای شگرف نظامی فرزندان این کشور را به نظاره نشستند.

پهپاد شاهد ۱۹۷، پهپاد انتحاری شاهد و همچنین موشک فوق پیشرفته هوا به سطح الماس از جمله تجهیزاتی بود که در این راهپیمایی به نمایش گذاشته شد.

نمایش این پهپادها مورد توجه شرکت کنندگان حاضر در این راهپیمایی به ویژه کودکان و نوجوانان بود که از این فرصت برای ثبت عکس یادگاری با پیشرفته‌ترین پهپادهای جهان استفاده کردند.

عکسی یادگاری کودکان دزفول با پیشرفته ترین پهپادهای جهان

در حاشیه نمایش این تجهیزات نظامی، کارشناسان هوافضای سپاه به سوالات مردم در مورد این پهپادها پاسخ دادند و مردم را با گوشه‌ای از دستاوردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حوزه پهپادی آشنا کردند.

پهپاد شاهد ۱۹۷ از ناوگان پهپادهای بال‌پرنده نیروی هوافضای سپاه است که ابعادی مشابه پهپادهای ۱۹۱ و ۱۸۱ دارد. این پهپاد مانند شاهد ۱۸۱ از موتور ملخی استفاده می‌کند با این حال شمایل ظاهری آن به شاهد ۱۹۱ نزدیک تر است.

این پهپاد دارای مداومت پروازی بیش از هشت ساعت، شعاع عملیاتی بیش از ۹۰۰ کیلومتر و قابلیت حمل ۲ مهمات هوشمند خانوده سدید است.

عکسی یادگاری کودکان دزفول با پیشرفته ترین پهپادهای جهان

الماس یک موشک هوا به سطح کوتاه برد برای حملات ضدزره است که توسط ایران ساخته شده و برای استفاده در پهپادهای رزمی و یا بصورت زمین پایه با بهره‌گیری از هدایت آتش و رها توسعه داده شده است.

راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن روز یکشنبه با حضور پرشور اقشار مختلف مردم انقلابی شهرستان دزفول امسال باشکوهتر از سال‌های گذشته برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha