نامزد انتخابات: شان نظارتی مجلس و مردم را دنبال می‌کنم + فیلم

بیرجند - ایرنا - نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه گفت: شان نظارتی مجلس، پیگیری مطالبات مردم در زمینه فسادستیزی، عدالت محوری و بسیاری از قوانین و مقررات است که در دستور کار دارم و شان نظارتی مردم در پیگیری و حسن انجام امور نیز بسیار تعیین کننده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در راستای فراهم کردن فرصت برابر برای نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان خراسان جنوبی و کمک به شناساندن بهتر آنان به مردم و اعلام برنامه‌هایشان، اقدام به انجام مصاحبه با داوطلبان این دوره از انتخابات با موضوعات ملی و استانی کرده ‌است و تا روز چهارشنبه (براساس قانون زمان تبلیغات) فرصت برای حضور همه نامزدها وجود دارد.

مشروح گفت و گوی ایرنا مرکز خراسان جنوبی با حسن عزیزی نامزد حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه را در پی می‌خوانید:

وی اظهار کرد: با توجه به شان و اختیارات و وظایف نماینده مجلس برنامه‌های من در سطح ملی در ۲ حوزه خواهد بود که حوزه نخست ناظر به شأن قانون گذاری است.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از لوایح، قوانین و طرح‌ها در دستور کار مجلس است لذا لوایح و طرح‌هایی که در کمیسیون‌ های مختلف در حال بررسی است باید اولویت بندی و بازنگری شود، متناسب با درخواست‌ها و انتظارات مردم تسریع و در صحن علنی مجلس برای تصویب فرآیند قانونی را طی کند.

وی گفت: موضوع دیگر در رابطه با مطالبات مردم است و از مهمترین موضوعاتی که در سطح ملی و صحن مجلس در رابطه با قانون گذاری باید پیگیری شود، لایحه فعال کردن و صیانت از فضای مجازی که دغدغه بسیاری از مردم است و در مجلس یازدهم به دلایلی مسکوت ماند و می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین موضوعات اولویت دار باشد.

برنامه‌هایی برای تقویت معیشت مرزنشینان دارم

عزیزی افزود: همچنین برنامه‌هایی برای تقویت معیشت مردمان استان‌هایی که همجوار با مرز هستند، دنبال خواهم کرد تا از ظرفیت های ویژه ای برخوردار باشند و از جمله حوزه انتخابیه بنده که باید به منظور پایدارسازی مرزها و جلوگیری از مهاجرت معکوس و تقویت معیشت، ترتیبات خاصی را لحاظ کنیم تا مرزنشینان در چارچوب قوانین از بهره بیشتری برخودار باشند.

وی گفت: در شان نظارتی مجلس نیز پیگیری مطالبات مردم در زمینه فسادستیزی، عدالت محوری و بسیاری از قوانین و مقررات در دستور کار است، بخشی از ناکارآمدی که در جامعه با آن مواجه هستیم به ویژه در تعامل مردم با دستگاه‌های اجرایی این است که بعضا شأن و کرامت مردم حفظ نمی‌شود.

نامزد حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ادامه داد: لذا شان نظارتی مردم در پیگیری و حسن انجام امور بسیار تعیین کننده است و با استفاده از ظرفیت‌های مختلف هیات‌های بررسی، تحقیق و تفحص مجلس، مباحث مرتبط با دیوان محاسبات و پیگیری مواردی که به عنوان فساد مطرح می‌ شود خیلی تعیین کننده است.

وی گفت: کار ویژه ای که در سطح ملی دنبال خواهم کرد تشکیل کمیسیون ویژه مبارزه با فساد است.

 نبود قدرت چانه زنی و اجماع بین نمایندگان استان

عزیزی افزود: یکی از ایراداتی که در استان‌ ما وجود دارد، نبود قدرت چانه زنی و ایجاد اجماع بین نمایندگان استان است که اول موضوع مجمع نمایندگان، دعوت از مدیران استان، دریافت برنامه‌ها، برنامه ریزی ها و نظارت بر عملکرد مدیران را در چارچوب خرد جمعی و اجمال نمایندگان دنبال می‌کنم.

وی گفت: موضوع دیگری که در همین حوزه دنبال خواهم کرد به منظور ارتقای چانه زنی نمایندگان استان در چارچوب توسعه همکاری‌ها و تعاملات با نمایندگان استان‌های همجوار از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و یزد بتوانیم قدرت چانه زنی استان‌های شرق کشور را با هدف تقویت منافع مشترک با نگاه به ظرفیت‌های استانی افزایش دهیم.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین انسجام لازم بین بدنه‌های مختلف مدیریت را با هدف ارتقای عملکرد آنها فراهم خواهیم کرد از همین رو بازدیدهایی با حضور مدیران در اولویت کاری است تا بتوانیم اولویت های کاری مردم را برنامه ریزی و پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: یکی از موارد تعیین کننده تدوین سند توسعه فرابخشی استان است که در این سند، سهم هر کدام از شهرستان‌ها از جمله نهبندان و سربیشه برنامه های بلند مدت و کوتاه مدت باید مشخص شود به طوری که قابلیت رصد و پایش متناسب با ظرفیت‌های قانونی را داشته باشد و بعد نظارتی بر عملکرد مدیران را داشته باشیم.

عزیزی افزود: به همین منظور از ظرفیت جوانان نخبه با شناسایی و توانمندسازی آنها در کنار توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با نگاه تقویت پیشران های توسعه از جمله مرز، گردشگری و حمل و نقل استفاده می شود تا در چارچوب طرح آمایش سرزمینی تلاش کنیم رنج محرومیت و فقر امکانات را کاهش دهیم و سفره مردم ارتقا یابد.

جوان گرایی و محرومیت زدایی 

وی محرومیت زدایی را از اولویت های کاری خود ذکر کرد و گفت: از این طریق مردم از وضعیت استفاده خدمات دولت در قالب کمک‌های نهادهای حمایتی به فرد فعال دارای اقتصاد فعال و پویا تبدیل خواهند شد.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه ادامه داد: با گرایش سیاسی مستقل البته نه به معنای اعتدال گرا موارد عرصه شدم بلکه پیرو خط ولایت فقیه هستم و در چارچوب گفتمان امام و رهبری تلاش خواهم کرد رنج محرومیت را از مردمان حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه کم کنم.

وی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در مناصب و سمت‌هایی که داشتید چه خلاقیت یا برنامه‌های برای محرومیت زدایی منطقه ارایه کرده اید گفت: در سه سالی که مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان جنوبی بودم بالغ بر ۲۰۰ پروژه ورزشی در حوزه جوانان با متراژ ۲۲۰ هزار متر مربع در سطح استان به بهره برداری رسید که بیانگر اعتماد به جوانان منطقه است.

عزیزی افزود: از عمر ۱۶ ساله کارنامه خدمتی خود در وزارت ورزش و جوانان، ۱۲ سال را در حوزه های مدیریتی بوده ام و اعتقاد دارم با توجه به اینکه شعار خود را جوان گرایی و محرومیت زدایی نامگذاری کرده ام کارنامه عملی پیشین می‌تواند کمک کننده باشد که برنامه‌های خود را با نگاه واقع بینانه و تحولی پیش ببرم.

ارتقای سهم مشارکت اقتصادی جوانان در اولویت است

وی عنوان کرد: مهمترین اولویت در حوزه جوان گرایی، ارتقای سهم مشارکت اقتصادی جوانان است و مهمترین موضوعی که ذیل این شعار دنبال خواهد شد موضوع ایجاد اشتغال فراگیر و پایدار جوانان در منطقه خواهد بود که مبتنی بر فعال سازی ظرفیت‌های منطقه است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ گفت: در این چارچوب تسریع بخشی و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و توسعه طرح‌های مولد دارای ظرفیت نسبی منطقه برای تحقق برنامه حضور جوانان است تا نرخ اشتغال جوانان ارتقا یابد.

وی افزود: به تبع آن توسعه خانواده، فرزندآوری، بازگشت جوانان به مناطق مرزی به کمک ارتقای پیشران‌های توسعه منطقه از جمله مرز، گردشگری، صنعت حمل و نقل و گردشگری محقق خواهد شد.

عزیزی اولویت خود را حضور و عضویت در کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام کرد و گفت: یکی از دستگاه‌های زیرمجموعه این کمیسیون وزارت ورزش و جوانان است لذا سطح تعاملاتی که با این مجموعه دارم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد تا اعتبارات خوبی در این حوزه جذب کنیم و هم شعار جوان گرایی و محرومیت زدایی را تحقق بخشیم.

وی با بیان اینکه شفافیت مبنای صداقت مردم است اضافه کرد: این مسئله نقش بسیار مهمی در ایجاد اعتماد مردم دارد لذا تقویت مشارکت آنها را به دنبال خواهد داشت.

این نامزد انتخابات مجلس گفت: از آنجایی که رویکرد اصلی من مشارکت جویانه است شفافیت مهمترین عنصر کاری بوده و تمامی هزینه‌های تبلیغات خود را در سامانه وزارت کشور بارگذاری خواهم کرد.

انتخابات مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان خراسان جنوبی برای کسب چهار کرسی نمایندگی برگزار می‌شود که حوزه‌های انتخابیه "بیرجند، درمیان و خوسف"، "فردوس، طبس، سرایان و بشرویه"، "قاینات و زیرکوه" و نهبندان و سربیشه" هر کدام یک نماینده دارند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha