مسیر رفع مشکلات و گلایه‌ها حضور موثر در انتخابات است

تهران- ایرنا- رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با تاکید بر اینکه انتخابات یکی از مظاهر مردم‌سالاری و جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی است، مسیر رفع مشکلات، گلایه‌ها، تامین نیازها و خواسته‌ها را اعمال رای مردمی در انتخاب مدیران کشور بواسطه حضور در انتخابات دانست.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی روز سه شنبه با حضور در غرفه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در بیست‌ و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در مصلی امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا با بیان اینکه در یکی از قله های اتفاقات مهم کشور قرار داریم، اظهار داشت: انتخابات یکی از مظاهر مردم سالاری و جمهوریت نظام جمهوری اسلامی است که در تمام دوره ها با سختی ها و مشکلات مختلف هم مسوولان التزام به برگزاری آن داشته اند و هم مردم در آن مشارکت گسترده داشته‌اند.

وی با بیان اینکه نتایج انتخابات نیز در هر دوره ای، نظام را وارد جریانی کرده است، افزود: زمانی دشمنان انقلاب اسلامی انتخابات را بواسطه مشکلات جنگ، در زمان دیگر از طریق ایجاد ناامنی و امروز نیز به روش جنگ ترکیبی و شناختی مورد هدف خود قرار داده‌اند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: این در حالی است که مردم به عنوان صاحبان اصلی نظام و انقلاب اسلامی بیشتر و بهتر از همه قدر انتخابات را می دانند.

مسیر رفع مشکلات و گلایه‌ها حضور موثر در انتخابات است

انتخابات نماد اراده مردم برای حرکت رو به جلو و برطرف کردن موانع در کشور است

حجت الاسلام و المسلمین رستمی، افرادی را که در دنیا با ابزارهای مختلف از جمله رسانه های وابسته ترکیبی علیه انتخابات در ایران فعالیت می کنند، جنایتگران، غارتگران و دیکتاتوران دنیا خواند و افزود: به عنوان مثال در منطقه کشورهایی هستند که هیچ وقت انتخابات مردمی را به چشم ندیده اند یا رژیم های جنایتکار کودک کش فاسدی همچون رژیم صهیونیستی و کشورهای سلطه طلب، دیکتاتور و آسیب دیده از انقلاب اسلامی ایران همچون آمریکا مخالف انتخابات در ایران هستند.

وی با بیان اینکه در واقع انتخابات اراده مردم برای حرکت رو به جلو و رفع موانع کشور است، گفت: اگر گلایه ای هم وجود داشته باشد مسیر رفع مشکلات و رفع گلایه ها و تامین نیازها و خواسته ها به طور طبیعی اعمال رای در انتخاب مدیران کشور بواسطه حضور در انتخابات است.

مسیر رفع مشکلات و گلایه‌ها حضور موثر در انتخابات است

اقتدار در قانونگذاری و نظارت با حضور پرشور پای صندوق‌های رای
رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها همچنین با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی نهادی بسیار مهم برای قانونگذاری در کشور و همچنین ناظر بر دولت و عملکرد وزارتخانه ها است، افزود: طبیعتا در انتخابات پیش رو اهتمام و حضور جدی مردم منجر به قوت قانونگذاری و نظارت در کشور خواهد شد.

رستمی همچنین در خصوص فعالیت های دانشگاهی در حوزه انتخابات نیز گفت: اکنون تشکل های دانشجویی در کشور به عنوان جریان پیشرو و عملیاتی در فضاهای دانشگاه ها در بخش های دانشجویی در حوزه آگاهی بخشی، رقابت و مناظرات انتخاباتی و دعوت از کاندیداها یا جریان های سیاسی فعالیت می کنند.

وی گفت: جریان های استادی ما نیز در قالب هم اندیشی های اساتید و برگزاری نشست های عمومی استادان فعال هستند و جلسات مختلف تبیینی در بخش های مختلف دانشگاهی برگزار می کنند و اساتید دغدغه مند ما جزو جریان ها و گروه هایی بوده که به موضوع تبیین اهمیت انتخابات و انتخاب فرد اصلح در فضای جامعه مشغول هستند.

به گزارش ایرنا، بیست‌و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۲۹ بهمن ماه طی آیین رسمی با حضور «محمد مهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسوولان فرهنگی و اهالی رسانه کشور آغاز به کار کرد؛ رویدادی که پس از ۶ سال وقفه اهالی رسانه را از سراسر کشور دور هم جمع کرده است.

نمایشگاه رسانه‌های ایران با برگزاری ۸۰ نشست به مدت چهار روز تا دوم اسفند دایر است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha